
La bústia ciutadana de l'Ajuntament de Vic es va posar en funcionament l’1 d’agost de 2007 i set anys després ha arribat a més de 6.000 consultes i comentaris, quantificant entre dos o tres missatges al dia. L’objectiu d’aquesta iniciativa és millorar el dia a dia de la ciutat, ja que els missatges permeten que l’Ajuntament conegui les deficiències i les pugui millorar.
La bústia ciutadana és un espai interactiu que permet als habitants comunicar-se directament amb l’Ajuntament. Tots els comentaris, ja siguin personalitzats o anònims, tenen resposta. En cas que la persona estigui registrada es respon personalment la qüestió a part de ser publicada a la bústia.
Durant aquests darrers set anys s’han registrat 14,5% de comentaris relacionats amb el manteniment, 8,4% de circulació de trànsit, 9,9% de temes de senyalització, 8,2% de neteja, 7,2% de parcs i jardins i 3,9% referents a sorolls. El 20,4% dels missatges entren dins la categoria de suggeriments.
La bústia ciutadana de l’Ajuntament de Vic és també una eina de consulta, ja que es poden buscar problemàtiques concretes i diàriament hi apareix algun detall o anècdota relacionats amb la ciutat.