En el marc del projecte S+LOADZ, Vic inicia una prova pilot per a millorar la gestió del repartiment de mercaderies (distribució urbana de mercaderies), per fer més sostenible, segura i saludable la distribució urbana de mercaderies a la ciutat i la compra dels clients utilitzant tecnologia.
El projecte sorgeix del programa EIT Urban Mobility, impulsat per l'Institut Europeu d'Innovació i Tecnologia (EIT), un organisme de la Unió Europea, i que es treballa a la ciutat a través d’un grup de treball local.
Està format per representants tècnics i polítics de l'Ajuntament, i per representants d'entitats locals i associacions amb un paper important en els àmbits de treball de Vic, com son Vic Comerç, la fundació Areté, que des d’Osonament i juntament amb l’associació ADFO ja estan fent activitats de distribució urbana de mercaderies amb cargobikes, i amb representació de les farmàcies de la ciutat.
Dins d’aquest programa europeu a Vic es desenvoluparan, durat aquest any, quatre programes pilot: millora de la gestió dels aparcaments permesos a les illes de vianants; millora del servei al ciutadà que necessita accedir d’urgència a les farmàcies en vehicle privat; millora de les condicions d’aparcaments dels cargobike i avaluació de l’impacte de les mercaderies al centre de la ciutat.
[h3]Habilitar places d’estacionament per a farmàcies i regular-ne el temps d'estacionament[/h3]
L’objectiu d’aquesta prova pilot és reduir la indisciplina d'aparcament per motius d'accés a les farmàcies, que es produeix actualment de manera habitual. A més a més, es vol millorar el benestar de les persones que necessiten arribar a una farmàcia de manera ràpida i senzilla en un vehicle privat, i garantir una plaça d'aparcament per a la distribució de mercaderies a les farmàcies.
Vic disposa de 15 farmàcies que donen servei diari i de guàrdies a la ciutat i a municipis veïns. La distribució d’aquestes farmàcies a la ciutat possibilita l’accés a peu, però hi ha ocasions en que cal accedir-hi en vehicle privat. Per tal de facilitar l’accés a la compra de medicaments o materials necessaris en moments d’urgències sanitàries, l’Ajuntament ha habilitat una plaça d’aparcament a cada una de les farmàcies per tal de poder fer aquestes gestions de necessitat.
Així doncs, aquestes alces podran ser utilitzades durant 10 minuts per a clients de les farmàcies per a fer compres d’urgència i per a repartidors de medicaments que subministren les farmàcies.
[h3]Millora de la regulació i control de les operacions de càrrega i descàrrega i estacionament per motius comercials i residencials a les illes de vianants de la ciutat
[/h3]
L’objectiu és reduir la indisciplina d'aparcament per activitats de càrrega i descàrrega a les illes de vianants, tant per part dels professionals com també per part dels clients dels comerços ubicats en les mateixes i per part dels veïns que hi viuen. A més a més, es vol millorar el benestar de les persones que passegen, viuen i compren a les illes de vianants.
Les illes de vianants son zones de la ciutat on se’ls restringeix la circulació de vehicles motoritzats amb l’objectiu que esdevinguin entorns calmats i amables, on els vianants han de poder gaudir de tot el vial i tenir prioritat sobre la resta de vehicles de transport.
L’ordenança de mobilitat i seguretat viària vigent permet que els vehicles autoritzats a fer càrrega i descàrrega de mercaderies puguin aparcar a les illes de vianants el temps imprescindible per a fer càrrega o descàrrega. Alhora, permet 10 minuts d’estacionament a la resta de vehicles que necessitin carregar o descarregar o bé encotxar o desencotxar a persones.
Amb el projecte Z+LOADS s’implementa, a mode de prova pilot, la utilització de la tecnologia per tal de regular el temps autoritzat a aparcar als vehicles, segons siguin vehicles que fan càrrega o descàrrega o encotxament i desencotxament de persones.
Així, tots aquells vehicles que hagin d’aparcar hauran d’estar registrats a l’APP de Parkunload i indicar l’hora d’arribada i de finalització de l’estacionament, i fer-ho dins del temps autoritzat que els indicarà l’aplicació mòbil.
Els vehicles autoritzats a fer càrrega i descàrrega disposaran de 30 minuts per a fer aquestes operacions; i la resta de vehicles que necessitin carregar o descarregar o bé encotxar o desencotxar a persones continuaran disposant dels 10 minuts que disposen actualment.
[h3]Millora de les condicions d’aparcament de les cargobikes per a les activitats de repartiment de mercaderia[/h3]
L’objectiu és permetre l'estacionament de cicles que realitzen distribució de càrrega i descàrrega de mercaderies a les zones d’aparcament gestionades amb l'aplicació Parkunload, i incentivar l'ús de la cargobike per al lliurament de mercaderies a la ciutat.
Vic habilita espais per aparcar davant les farmàcies en cas d'emergència
La ciutat inicia una prova pilot per millorar la gestió del repartiment de mercaderies
Ara a portada
Publicat el 20 d’octubre de 2022 a les 09:33
Actualitzat el 20 d’octubre de 2022 a les 09:40
Et pot interessar
-
Societat Manlleu acull una vintena de propostes culturals fins al mes de maig
-
Societat Empresaris d'Osona es reuneixen amb el president de la Cambra de Comerç
-
Societat La despesa turística durant l'estada a Osona augmenta un 32%
-
Societat Alliberen 15.000 peixos a la riera Major de Viladrau tres mesos després de l'abocament contaminant