"El país que presideixo no consentirà que per un truc d'un ajuntament hi hagi éssers humans que es quedin sense assistència sanitària o sense dret a acudir a una escola". Tota una declaració d'intencions del president del govern espanyol, José Luís Rodríguez Zapatero, en roda de premsa des d'Estrasburg en referència a la possible prohibició als sense papers de ser empadronats. Una declaració que ha evitat pronunciar la paraula il·legalitat.
Les paraules no són neutres i jurídicament "truc" té el sentit d'interpretar la llei d'una manera no habitual, però en cap cas il·lícitament. A més Zapatero ha deixat entreveure les condicions que podrien permetre el canvi de criteri, no deixar ningú sense assistència sanitària ni escolar. "El govern d'Espanya no permetrà que es menystinguin els drets de les persones" ha detallat.
Zapatero qualifica de «truc» el canvi del padró
El president espanyol evita la paraula "il·legal" i deixa entreveure com es podria aplicar la instrucció interna.
Ara a portada
-
Societat Salut i l'Ajuntament de Vic perfilen la cessió del solar del Mercat Municipal per construir-hi un nou CAP Irene Giménez Vinyet
-
Societat Osona Salut Mental amplia les instal·lacions amb consultoris nous i sales per a teràpies de grup Redacció
-
Ciutats Sau instal·la alarmes per advertir la població en cas de trencament de la presa Arnau Urgell i Vidal
-
Cultura i Mitjans El bressol original que va allitar Jacint Verdaguer s'exposarà de forma permanent a la Casa Museu de Folgueroles Redacció
-
Publicat el 20 de gener de 2010 a les 16:44
Et pot interessar
-
Municipis Les notícies més llegides de la setmana
-
Municipis Olost farà una consulta per decidir si surt o es manté a la comarca del Lluçanès
-
Municipis L'Art Fest de Torelló omplirà de grafitis més de 150 metres de paret de l'Institut Cirvianum
-
Municipis Mor el conductor d'un cotxe en un xoc frontal a la C-25 a Sant Sadurní d’Osormort