
Alba Camps (a la dreta), nova delegada del Govern a la Catalunya Central. Foto: Juanma Peláez
El Govern ha validat aquest dimarts el nomenament dels delegats territorials. En la reunió del consell executiu s'ha desencallat l'elecció de Juli Fernàndez, exalcalde d'ERC a Sabadell, com a delegat a Barcelona. El Govern presidit per Quim Torra també ha aprovat la tria dels responsables de les altres tres grans demarcacions: Pere Vila serà el delegat a Girona, Ramon Ferrer a Lleida i Òscar Peris a Tarragona.
La resta de delegats nomenats per l'executiu és aquesta: Alba Camps serà la delegada a la Catalunya Central, Xavier Pallarès exercirà com a veu del Govern a les Terres de l'Ebre, Pere Regull assumirà la representació governamental al Penedès i Rosa Amorós serà la delegada a l'Alt Pirineu i Aran.
Alba Camps, nascuda el maig de l'any 1989, és llicenciada en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Actualment, ocupa el càrrec de regidora a l'Ajuntament de Puig-reig i el de secretària de Dona i Igualtat d'ERC Berguedà. També ha estat secretària de dona i igualtat de l’executiva d’ERC al Berguedà i tresorera i secretària de dona i igualtat de l’executiva d’ERC a Puig-reig.
La seva trajectòria professional ha estat vinculada a la participació en diferents projectes a partir de l’elaboració d’investigacions i estudis de caire econòmic, cultural i social com el projecte ARC (projecte educatiu que treballa la convivència, apreciació i la resiliència al centre de Cultura Pràctica de Terrassa), l’estudi Imagina 9Barris de l’Ajuntament de Barcelona o el programa “Xim i Xesca” adreçat a la lectura pels infants.
La nova delegada del Govern a la Catalunya Central puja ara el càrrec que en l'anterior legislatura ocupava la santpedorenca Laura Vilagrà, que va ser destituïda pel Govern de Mariano Rajoy arran de l'aplicació de l'article 155, i que posteriorment va anunciar que no continuaria en la vida política.