[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=LS10fL0fygY[/youtube]
"Per la llibertat dels presos polítics, per la tornada de les persones exiliades, i fins a la constitució de la República catalana, per imperatiu legal, prometo". Aquesta és la fórmula triada pels senadors d'ERC, Adelina Escandell i el vigatà Josep Maria Reniu, per acatar aquest dimarts la Constitució a la cambra alta, en una frase pronunciada en català. Això ha provocat l'esbroncada de la bancada del PP, que ha recriminat a la presidenta de la cambra, Pilar Llop, que permetés aquesta fórmula.
Escandell i Reniu, juntament amb tres membres del PSC, un més d'ERC i dos de Junts, han acatat avui el càrrec després de ser designats com a senadors autonòmics pel Parlament després de les eleccions del passat 14 de febrer, i enmig d'una polèmica entre els partits independentistes i els comuns amb el PSC per deixar a Vox sense cap senador de designació autonòmica.
Tot i la fórmula alternativa que han elegit Escandell i Reniu, Llop ha assegurat que els dos polítics obtenien la plena condició de senadors, cosa que ha provocat l'esbroncada a la bancada popular, tot i que també gran part de l'hemicicle ha aplaudit la decisió.
[noticiadiari]2/219247[/noticiadiari]
Vídeo | El missatge en català de Reniu que ha enfadat el Senat
La fórmula triada pels senadors d'ERC per acatar la Constitució ha provocat l'esbroncada de la bancada del PP
ARA A PORTADA
-
Una vintena d'establiments de Vic han hagut de tancar per no complir la normativa Irene Giménez Vinyet
-
Vic vol limitar l'obertura d'alguns negocis per garantir «un comerç de qualitat i proximitat» Irene Giménez Vinyet
-
Les regidores de Vic reafirmen el seu compromís per a l'erradicació de la violència masclista Irene Giménez Vinyet
-
Té un accident a la C-17 a Tona, fuig a peu amb les filles menors d'edat i dona positiu en drogues Redacció
Publicat el 25 de maig de 2021 a les 18:46
Actualitzat el 25 de maig de 2021 a les 18:49
Et pot interessar
-
Política
L'Ajuntament de Tona, molt a prop d'adquirir la finca Estabanell
-
Política
L'Ajuntament de Vic ha obert més de 50 expedients per sospita d'infrahabitatge
-
Política
Torelló aprova un pressupost de 29,7 milions d'euros pel 2026
-
Política
El ple de Vic rebutja retirar les sancions a participants del 28J organitzat pel Comitè Orgull Osona
-
Política
Vic congela l'IBI i la taxa d'escombraries per al pròxim any
-
Política
El ple de l'Ajuntament de Vic, en directe
