La Generalitat ha aprovat el calendari comercial definitiu que inclou els festius d'obertura autoritzada a Catalunya per al 2017. Els dies 8 de gener, 2 de juliol, 1 de novembre i 6, 8, 10, 17 i 24 de desembre de 2017 seran els festius en què els comerços podran obrir les seves portes, d’acord amb la normativa catalana vigent d’horaris comercials.
El Departament d’Empresa i Coneixement, a través de la Direcció General de Comerç, estableix un total de vuit festius anuals, dels quals els ajuntaments poden substituir-ne fins a dos. D’acord també amb la Llei d’horaris comercials, s’afegeixen dos dies més al calendari comercial, que els municipis han de fixar en funció del màxim aprofitament comercial i d’acord amb els comerciants.
Més d’un centenar d’ajuntaments catalans han afegit o modificat el calendari de festius amb obertura comercial autoritzada per al 2017. Entre ells, el de Barcelona, que ha establert que els comerços de la ciutat podran obrir al públic els dies 8 de gener, 23 d’abril, 2 de juliol, 1 de novembre i 3, 6, 8, 10, 17 i 24 de desembre de 2017.
Pel que fa als dos dies festius addicionals que poden fixar els ajuntaments, en el cas dels consistoris que no hagin designat cap data específica, s’entendran com a dates escollides i aplicables en els seus àmbits territorials el 12 d’octubre i el 3 de desembre de 2017.
Aprovat el calendari d'obertura comercial a Catalunya per al 2017
Societat
Els comerços podran obrir els festius 8 de gener, 2 de juliol, 1 de novembre i 6, 8, 10, 17 i 24 de desembre de 2017
ARA A PORTADA
-
Societat La Fira del Porc i la Cervesa de Manlleu reivindica la tradició xarcutera i cansaladera de la vila ACN
-
Cultura i Mitjans Manlleu es prepara per a la 33a edició de la Fira del Porc i la Cervesa Irene Giménez Vinyet
-
Terra El Meteocat amplia i intensifica els avisos per pluja abundant i tempestes intenses: 40 comarques en alerta Arnau Urgell i Vidal
-
Societat La Guàrdia Urbana de Vic afirma que els delictes lleus van a la baixa Irene Giménez i Vinyet
-
Política ERC Prats de Lluçanès prepara el terreny per a les eleccions municipals del 2027 Irene Giménez i Vinyet
Publicat el
28 de desembre de 2016 a
les 17:46
Actualitzat el
28 de desembre de 2016 a les
17:47
Et pot interessar
-
Societat
Vic impulsa la primera Festa dels Serveis
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 2, 3 i 4 d'octubre
-
Societat
Sant Miquel de Balenyà s'incorpora a la Mancomunitat La Plana com a membre de ple dret
-
Societat
Osona participa en una prova pilot per millorar la detecció i el tractament precoç de la sèpsia
-
Societat
Incendi en una casa del carrer Gran de Calldetenes
-
Societat
Empreses i experts del transport i la logística aborden els reptes de futur a Vic
