Avís a usuaris d'Internet que reben correus fraudulents

Publicat el 17 de març de 2009 a les 16:37
 
Les pràctiques més habituals del “phishing” són l’aparença simulada d’una entitat bancària o financera que demana les dades personals de l’usuari,  dient que és perquè li ha estat bloquejat el seu compte, i les ofertes de treball a través d’una empresa fictícia que comunica la intenció de contractar personal de confiança, però en realitat és per apropiar-se de les dades dels afectats.
 
Per tant, si rebeu aquests correus electronics:
 
- No l’obriu i elimineu-lo directament.
- Desconfieu encara que imiti el logotip, les senyes d’identitat o la signatura de l’entitat bancària.
- No el contesteu ni davant de regals, promocions, urgències ni amenaces de bloquejar-vos el compte.
- No faciliteu les vostres dades privades d’accés als serveis bancaris
- Bancs i caixes mai no us demanaran les claus secretes a través del correu electrònic i, si teniu algun dubte, contacteu amb la vostra entitat de confiança.
- No empleneu el formulari que us adjunten i no accediu a la pàgina web falsa que inclou el correu.
- Identifiqueu una pàgina web segura: passa de ser http:// a https:// ( indicatiu de servidor segur) a més a la part inferior del navegador hi ha un cadenat tancat.
- Instal•leu un programa de protecció ( per virus, spam ...)

En cas de voler denunciar-ho podeu dirigir-vos a :
- A la Comissaria dels Mossos d’Esquadra. Si considereu que heu estat victima d’un presumpte delicte informàtic.
- A la Brigada d’investigació Tecnològica (BIT) e-mail: fraudeinternet@policia.es

Més informació:
Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor
c/ H. Ramon d’Abadal i de Vinyals, 5 3pl
08500-VIC
93.883.41.30
ocic@ccosona.cat / http://www.consum.cat