La delegada del govern espanyol a Catalunya, Maria de los Llanos de Luna, no afluixa la seva pressió sobre el procés sobiranista, sigui quin sigui l’àmbit que toca. Si primer van ser els municipis declarats “territori català lliure” i les banderes espanyoles, ara toca el rebre als ajuntaments que han aprovat executar la sobirania fiscal.
El següent de la llista ha estat l’Ajuntament de Taradell, segons ha pogut saber Osona.com, que ha estat denunciat per exercir la sobirania fiscal. Fa uns dies, també es va fer públic que la delegació del govern havia denunciat l’Ajuntament de Vic i el del Brull.
El recurs del govern espanyol argumenta que la moció de Taradell vulnera els articles de l'Estatut on s'especifica que la recaptació dels impostos correspon a la hisenda espanyola. La declaració del municipi osonenc defensa, en canvi, opina el contrari i ordena ingressar els pagaments de l'IRPF i de l'IVA del municipi directament a l'Agència Tributària Catalana.
Arguments jurídics poc sòlids
El cas de Taradell està en mans dels advocats de l’Associació de Municipis per la Independència (AMI). El procés, en aquests moments, està a la fase inicial: la Delegació del govern ha fet un escrit d’interposició als jutjats, on explica que vol recórrer un acte administratiu (en aquest cas la moció que va aprovar el ple de Taradell) i el jutge sol·licita a l’Ajuntament l’expedient administratiu, que només serà el text de la moció.
En el cas de Vic, per exemple, la denúncia ja està més avançada. El jutge ja té obert l’expedient i ara la Delegació del govern ja ha fet la pertinent demanda, via contenciós administratiu.
Els arguments jurídics de l'Estat espanyol, però, són “molt poc sòlids”, segons ha explicat a Osona.com l’advocat de l’AMI, Josep Gascon. “Un acord plenari és una declaració política i només pot tenir conseqüències judicials qual l’alcalde fa efectiva la sobirania fiscal”, apunta el lletrat. “A més, la llei deixa ben clar que el pagament es pot fer a la hisenda espanyola o a entitats col·laboradores, i nosaltres entenem que l’Agència Tributària Catalana és una d’aquestes entitats col·laboradores”, afegeix.
Aquest darrer argument encara és més clar quan es comprova que els municipis que ja han fet efectiu el pagament a la hisenda catalana, quan s’han adreçat a la hisenda espanyola per demanar el seu estat, els han confirmat que estan al corrent de pagament. “Els recursos no surten de la hisenda espanyola, sinó de la Delegació del govern a Catalunya, amb la senyora de Luna al capdavant i amb una finalitat política evident”, diu Gascon.
De Luna continua a Taradell la croada contra la sobirania fiscal
La Delegació del govern inicia un nou contenciós, després de Vic i El Brull
ARA A PORTADA
-
Seguretat, civisme i creixement demogràfic, els «reptes» del govern de Vic per l'últim any de mandat Irene Giménez Vinyet
-
-
El Mercat de Música Viva de Vic programa més de 70 concerts amb notable presència d'artistes catalans Irene Giménez Vinyet
-
-
Els pressupostos del 2026 preveuen inversions clau en salut i infraestructures a la Catalunya Central Pere Fontanals
Publicat el
02 de juliol de 2013 a
les 18:33
Et pot interessar
-
Societat
L'ONCE reparteix 50.000 euros a Calldetenes
-
Societat
Tona aprova una modificació de crèdit de 2,74 milions d'euros per impulsar inversions estratègiques
-
Societat
Dimiteix en bloc l'AFA de l'escola de Sant Julià de Vilatorta rescatada pels fundadors d'Aliança Catalana
-
Societat
Enxampen un home que intentava fer un empadronament fraudulent a Torelló
-
Societat
Protecció Civil explica a infants de Gurb com gaudir d'una revetlla de Sant Joan segura
-
Societat
Endesa adaptarà més de 300 suports de la xarxa elèctrica d'Osona per reforçar la protecció de l'avifauna
