El Bisbat de Vic diu que compleix la llei vigent de l'IBI

L’entitat emet un comunicat on se sobreentén que no pensa pagar l’impost, tal com reclamen ICV de Vic i l’Ajuntament de les Masies de Voltregà.

Publicat el 01 de juny de 2012 a les 19:04
El Bisbat de Vic ha emès un comunicat en relació al pagament de l’IBI per part de l’Església, on se sobreentén que no pensa pagar l’impost, tal com li reclamen ICV a Vic i l’Ajuntament de les Masies de Voltregà. El bisbat equipara l’Església a una entitat sense ànim de lucre i, com a tal, segons la nota, no fa res més que complir la llei vigent. O sigui, no pagar l’IBI.

A més, el Bisbat defensa la seva tasca religiosa, social, cultura i educativa a la comarca, amb una gestió “molt austera” i gràcies a la “col·laboració desinteressada” de moltes persones. “Aquests serveis són l’aportació que l’Església fa a la societat i que suposen, en la majoria dels casos, un estalvi de recursos per a la societat civil”, diu el comunicat.

El Bisbat també diu que de les esglésies i els espais de valor cultural se’n beneficia tothom i que els ingressos que generen aquests equipaments no arriben ni per cobrir les despeses de manteniment, per la qual cosa s’ha de buscar finançament alternatiu. I per posar un exemple, apunta que la catedral i el Museu Episcopal, si s’haguessin d’autofinançar, ja podrien tancar avui mateix.

Llegiu comunicat íntegre del Bisbat de Vic