El CHV dóna suport a set projectes de cooperació internacional

En la majoria hi ha implicats professionals vinculats al Consorci Hospitalari de Vic. Sovint l’aportació és en forma de material sanitari.

Publicat el 04 d’abril de 2010 a les 09:05

Un dels projectes internacionals als quals dóna suport el Consorci Hospitalari de Vic. Foto: CHV

El Consorci Hospitalari de Vic (CHV), en el marc del seu programa de responsabilitat social,  dóna suport a un total de set iniciatives per afavorir les condicions socials i de salut a diferents punts del món. Una part important de l’ajuda a aquestes entitats de cooperació internacional és en forma de material sanitari i medicació que arriba a llocs tan distants com Bolívia, Senegal, Guatemala, Sahara, Bielorrúsia i Txat. A banda, fa unes setmanes, arran del terratrèmol que va sacsejar Haití, a partir d’una mobilització iniciada a Centelles, es va activar una línia de col•laboració urgent que es va centrar en material sanitari i que es va lliurar al cònsol d’aquell país a Barcelona.

Algunes de les accions de cooperació les porten a terme directament professionals del CHV, com és el cas d’Andrea Corominas, anestesista, que aquest mes de febrer es va tornar a desplaçar al Txat, on ha treballat al quiròfan d’un hospital universitari a la capital del país i on també ha fet tasques de caràcter docent. La Dra. Corominas va poder traslladar a aquell país centreafricà medicaments i material sanitari molt útil per a les intervencions quirúrgiques.

Sovint els lligams amb els projectes de cooperació s’estableixen a partir de contactes que té personal del CHV amb organitzacions solidàries. Un cas que és perllonga al llarg dels darrers anys és el de l’ONG Osona amb els Nens que any rere any fa possible que nenes i nenes d’Ucraïna, primer, i Bielorrúsia, posteriorment, afectats per les tragèdia de Txernòbil puguin fer estades amb famílies de la comarca i se’ls pugui fer un seguiment sanitari.

Els altres projectes que s’ha fet costat en el darrers mesos són:

-          Millora i ampliació del centre de víctimes de la guerra i mines que hi ha a Njaila, a set quilòmetres d’un campament que acull refugiats sahrauis, L’ONG que promou aquesta acció és l’Associació Manlleu amb el poble sahraui.

-          Aportació de material sanitari a diferents comunitats desafavorides de Guatemala, afectades també per conflictes armats. L’acció la lideren un grup de 14 estudiants de la Universitat de Vic que participen al projecte de cooperació educativa amb centreamèrica.

-          Aportació de material sanitari a l’hospital de Chipiriri, a la província de Cochabamba, a Bolívia. La iniciativa és de tres cooperant, una de les quals estudiant de medicina en pràctiques a l’Hospital General de Vic.

-          Aportació de material sanitari a dos centres de salut, al sud del Senegal per tal de pal•liar els greus problemes sanitaris que afecten a la població. L’acció la porta a terme l’Associació Solidària Amics del Món.