El Consell Comarcal d’Osona ha iniciat recentment l’actualització del Pla de purins, on es regula aquest àmbit d’actuació. El nou reglament estarà enllestit per al proper mes de desembre, quan s’aprovarà pel ple, segons va explicar el vicepresident primer i responsable de l’Àrea de Medi Ambient, de l’ens comarcal, Manel Romans, en el Consell d’Alcades d’Osona celebrat el passat dilluns. La regularització arriba amb retard, ja que havia d’haver estat feta l’any 2010.
L’any 2009, des de la Generalitat es va decidir treure les competències dels purins als consells comarcals, que les havien assumit fins llavors, i adjudicar-les a GESFER (Consorci de Gestió de la Fertilització Agrària de Catalunya), un ens de caràcter públic. Des de la Generalitat es va donar el marge d’un any per regularitzar els reglaments de cada consell comarcal, on s’especifiqués que les competències ja eren de GESFER.
A hores d’ara, ja sigui per “la burocràcia o la deixadesa”, segons va explicar Romans a Osona.com, el Pla de purins del Consell Comarcal d’Osona continua com fa quatre anys. El problema és que, segons aquest reglament, les responsabilitats últimes en l’àmbit de purins continuen sent del Consell Comarcal i del seu president, quan la gestió ja es porta des de fa quatre anys des de GESFER. “Aquesta responsabilitat no es pot assumir perquè no es poden fer ni inspeccions ni posar sancions”, apunta Romans.
El Consell Comarcal «s'oblida» d'actualitzar el Pla de purins
L’ens osonenc ja no té competències en aquest àmbit des de l’any 2009
ARA A PORTADA
-
Vic inicia el procés per declarar els gegants i els caps de llúpia com a bé cultural d'interès local Irene Giménez Vinyet
-
-
Salut reforça l'atenció ambulatòria a Osona amb el nou hospital de dia del Consorci Hospitalari de Vic Redacció
-
Advocats d'Osona interposa una denúncia per la infiltració de mossos a les assemblees de docents Redacció
-
Publicat el
20 de setembre de 2013 a
les 14:05
Et pot interessar
-
Societat
Osona celebra el Dia Internacionals dels Museus 2026
-
Societat
Un projecte per reduir les emissions de CO2 a Osona, finalista dels premis europeus a l'Energia Sostenible 2026
-
Societat
Vaga d'educació: els docents d'Osona tallen la C-17 a Malla
-
Societat Detenen dos joves per quatre robatoris amb violència a Vic
-
Societat
La dona més gran de Catalunya revela el seu pla preferit: «Fer una cerveseta i fumar-nos unes cigarretes»
-
Societat Els treballadors Pascual a Gurb faran vaga l'11 de maig i exigeixen obrir un procés de negociació
