El Consell Comarcal d’Osona ha iniciat recentment l’actualització del Pla de purins, on es regula aquest àmbit d’actuació. El nou reglament estarà enllestit per al proper mes de desembre, quan s’aprovarà pel ple, segons va explicar el vicepresident primer i responsable de l’Àrea de Medi Ambient, de l’ens comarcal, Manel Romans, en el Consell d’Alcades d’Osona celebrat el passat dilluns. La regularització arriba amb retard, ja que havia d’haver estat feta l’any 2010.
L’any 2009, des de la Generalitat es va decidir treure les competències dels purins als consells comarcals, que les havien assumit fins llavors, i adjudicar-les a GESFER (Consorci de Gestió de la Fertilització Agrària de Catalunya), un ens de caràcter públic. Des de la Generalitat es va donar el marge d’un any per regularitzar els reglaments de cada consell comarcal, on s’especifiqués que les competències ja eren de GESFER.
A hores d’ara, ja sigui per “la burocràcia o la deixadesa”, segons va explicar Romans a Osona.com, el Pla de purins del Consell Comarcal d’Osona continua com fa quatre anys. El problema és que, segons aquest reglament, les responsabilitats últimes en l’àmbit de purins continuen sent del Consell Comarcal i del seu president, quan la gestió ja es porta des de fa quatre anys des de GESFER. “Aquesta responsabilitat no es pot assumir perquè no es poden fer ni inspeccions ni posar sancions”, apunta Romans.
El Consell Comarcal «s'oblida» d'actualitzar el Pla de purins
L’ens osonenc ja no té competències en aquest àmbit des de l’any 2009
ARA A PORTADA
-
Alcaldes i alcaldesses d'Osona reclamen garantir que els exàmens teòrics de conduir es continuïn fent a Vic Irene Giménez Vinyet
-
-
Denuncien un conductor que circulava per la C-17 a Tona amb un gos traient mig cos per la finestra Redacció
-
Protesta d'Osona amb Bici en contra de la prohibició d'anar amb bicicleta en alguns carrers de Vic Redacció
Publicat el
20 de setembre de 2013 a
les 14:05
Et pot interessar
-
Societat
El Tour de França passarà per Vic el 6 de juliol
-
Societat
Martí Giralt és el nou director general de Girbau
-
Societat
L'Ajuntament de Torelló talla una connexió il·legal d'aigua en un habitatge ocupat del carrer Sant Josep
-
Societat
La CUP proposa al Parlament accions per «revertir» l'estat «deplorable» de l'estació de tren de Manlleu
-
Societat
Investiguen dos robatoris amb intimidació a dues joieries de Vic d'un mateix propietari
-
Societat
CCOO rebutja l'ERO presentat Bekaert Deslee, de Sant Boi de Lluçanès, per acomiadar 43 treballadors
