El Consorci Hospitalari de Vic dissenya una mascota per al servei de pediatria

La iniciativa té per objectiu millorar l'atenció i acolliment dels pacients infants i adolescents

Publicat el 11 de juny de 2014 a les 18:35
La mascota del servei de pediatria del CHV

El servei de pediatria del Consorci Hospitalari de Vic (CHV) ha presentat aquest dijous la seva nova mascota. Un personatge que servirà com a fil conductor en la relació amb els infants i adolescents (0 a 14 anys) amb l'objectiu de millorar-ne l'acolliment, adaptar-se a les seves necessitats específiques i fer-los arribar de manera més efectiva la informació que requereixen.
 
En el marc de la política de responsabilitat social i de relacions amb el territori que promou el CHV, per trobar el personatge es va organitzar un concurs a través de l’Escola d’Art i Superior de Disseny de Vic, perquè els seus alumnes i exalumnes poguessin presentar les seves creacions.

El jurat encarregat de triar el guanyador –entre les desenes de propostes presentades– ha estat format per professionals dels serveis de pediatria i de comunicació del CHV i per professorat de l’Escola d’Art. La proposta guanyadora ha estat la presentada per Judit Baró, estudiant de 27 anys de Manlleu.

Múltiples aplicacions

La creació de la mascota s’emmarca en el projecte per millorar l’atenció i acolliment dels pacients pediàtrics. Per això, està previst que tingui múltiples aplicacions: des de contribuir a l’ambientació dels espais específics on s’ofereix atenció pediàtrica (hospitalització, cirurgia, boxes d’Urgències...), a il·lustrar els fulletons amb consells de salut i fulls de proves dirigits a infants i adolescents, desenvolupar marxandatge o fer més amena la informació digital a través del web del CHV.

De moment, la mascota encara no té nom: seran els mateixos pacients de pediatria els qui el proposin.