El Fòrum de Debats, en col•laboració amb la Fundació Centre Mèdic Psicopedagògic d'Osona, organitza una conferència per al proper divendres, 21 d'octubre, amb el títol de “L'ansietat i les seves repercussions”, que anirà a càrrec d'Antoni Bulbena, director de l'Institut de Neuropsiquiatria i Addiccions del Parc de Salut-Mar de Barcelona i catedràtic de Psiquiatria de la Universitat Autònoma de Barcelona. És un acte emmarcat en el conjunt d'activitats entorn del Dia Mundial de la Salut Mental. La xerrada començarà a les 8 del vespre, tindrà lloc a l'Auditori d'Unnim-Caixa de Manlleu (Rbla. Hospital, 11) de Vic i, com és habitual, anirà seguida de col•loqui.
Que l'ansietat és una característica important de la nostra societat, poques persones ho discutirien. Ara bé, analitzar-ne el perquè i les repercussions de tota mena que això comporta ja és molt menys freqüent. Amb aquesta conferència es pretén posar a l'abast de la gent interessada dades, reflexions i anàlisis que els permetin ampliar els seus coneixements sobre la qüestió de manera assequible i actualitzada.
Antoni Bulbena és un dels més grans investigadors del tema i gaudeix d'un ampli prestigi internacional. És catedràtic de Psiquiatria de la UAB, director de l'Institut de Neuropsiquiatria i Addicions del Parc de Salut-Mar de Barcelona. També és cap del Servei de Psiquiatria i Toxicomanies de l'Hospital del Mar de Barcelona, membre del Consell Assessor en Salut Mental de la Generalitat de Catalunya, de la Junta Directiva de la Sociedad Española de Psiquiatria i vicepresident de la European Association for Consultation Liaison Psychiatry and Psychosomatics.
És coautor del llibre “Medición clínica en Psicología y Psiquiatría”, referent indispensable per a tots investigadors del tema i ha escrit centenars de capítols i articles en obres i revistes científiques.
Cal destacar les seves investigacions en àmbits com la demència i pseudodemència, les urgències psiquiàtriques, la memòria, depressió, fòbies i estrès, entre altres, i en la línia de relacionar els trastorns d'ansietat i les patologies somàtiques associades.
Actualment coordina el grup de recerca sobre angoixa, trastorns afectius i esquizofrènia i està estudiant les influències del clima, els canvis estacionals i determinats aliments (com la xocolata) en la incidència i evolució de l'ansietat i els trastorns de l'afectivitat com la depressió, el trastorn bipolar o l'afectivoestacional.
El Fòrum de Debats analitza las raons de l’ansietat
Societat
Conferència amb el prestigiós investigador Antoni Bulbena.
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Una Marxa dels Vigatans per recordar la figura de Domènec Parera i en homenatge a Pep Musté i Teresa Putellas Oriol Clavera
-
Cultura i Mitjans La tradicional ofrena floral a Bac de Roda marca la commemoració de la Diada a Vic Irene Giménez Vinyet
-
Cultura i Mitjans Diada de Catalunya 2026: actes i activitats a Osona i el Lluçanès per l'Onze de Setembre Irene Giménez Vinyet
-
-
Societat Vic impulsa un servei d'acompanyament a les famílies i de suport al desenvolupament dels infants de 0 a 3 anys Irene Giménez Vinyet
Publicat el
20 d’octubre de 2011 a
les 13:04
Et pot interessar
-
Societat
Osona Cuina creix i suma nous membres
-
Societat
Domènec Parera serà la figura protagonista de la Marxa dels Vigatans 2026
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 11, 12 i 13 de setembre
-
Societat
El concert inaugural del Mercat de Música Viva de Vic reflexionarà sobre la música en directe
-
Societat
La Fundació Impulsa busca mentors per acompanyar joves a Osona durant el curs 2026-2027
-
Societat
Més de 7.100 alumnes inicien un nou curs escolar a Vic
