La primera edició del GiraCirc de Collsuspina va superar les expectatives dels seus organitzadors, que van veure que, a la Catalunya Central, feia falta un espai dedicat a la promoció i al coneixement d'aquesta disciplina. Per això, han decidit fer un pas endavant i, de cara a la següent edició, que tindrà lloc el tercer cap de setmana d'agost, s'han triplicat les companyies que es podran veure durant el festival, i s'ha passat d'un a tres dies de durada. A més, s'ha creat un nou espai dedicat a infants de 0 a 3 anys, i un taller de circ per a nens de 3 a 12 anys. Tots els espectacles són gratuïts amb l'objectiu, segons el seu director artístic, Moi Jordana, de donar a conèixer aquest art "encara desconegut i poc mediàtic". El festival compta amb un pressupost de 14.000 euros.
El festival de circ al carrer de Collsuspina, el GiraCirc, ha fet un pas endavant amb l'objectiu de convertir-se en un referent a nivell nacional i donar resposta a una necessitat del territori, ja que tal com ha explicat el coproductor del festival, Xavi Vinuesa, a la Catalunya Central no hi ha cap espai referent dedicat a la promoció i a la divulgació del circ.
Així, la segona edició del festival, que tindrà lloc els dies 19, 20 i 21 d'agost, passarà de programar cinc companyies a programar-ne quinze, el triple, i de durar un dia a fer-ho durant tot el cap de setmana, de divendres a diumenge. Entre les companyies que es podran veure, hi ha La Bella Tour, Trapeteleando, Companyia Pessic de Circ, Karoli, Circ Pistolet, Hotel Iocandi, Chiffleurs, Albert Vinyes, Mon tercer mundo, Improvisto's Krusty Show, Circ Los, Alba Comella, Capela Cabaret, i la mateixa companyia de Moi Jordana, el director artístic del festival.
Entre les novetats d'aquesta edició, hi ha la creació d'un espai dedicat a infants de 0 a 3 anys, i un taller per a nens d'entre 3 i 12 anys. Aquestes dues activitats seran les úniques de pagament, ja que la resta d'espectacles seran gratuïts. A més, en aquesta edició també s'ha creat un gala de circ, amb un espectacle cabaret per a adults.
Una disciplina de moda
El coproductor del festival considera que "el circ està de moda i cada cop hi ha més gent que estima el circ i que té ganes de veure'n", però lamenta la falta d'ajuts i subvencions per part de l'administració per tal que les companyies puguin treballar bé els seus espectacles. "En aquest festival, ens hem compromès a pagar a les companyies un preu just, el que toca", ha assegurat.
El festival GiraCirc compta amb un pressupost de 14.000 euros, dels quals 6.000 corresponen a una subvenció de la Diputació.
ARA A PORTADA
-
Cultura Oques Grasses s'acomiada després de fer història a l'Estadi Olímpic: «Gràcies per tot l’amor que ens heu regalat» Pau Espí / Agències
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 9, 10 i 11 d'octubre Irene Giménez Vinyet
-
Societat Els Agents Rurals denuncien la tala il·legal de 200 avets en una finca forestal d'Espinelves ACN
-
Societat Vic reclama una tercera Àrea Bàsica de Salut per donar resposta a l'augment demogràfic Irene Giménez i Vinyet | Agències
-
Publicat el
17 de juliol de 2016 a
les 08:55
Et pot interessar
-
Societat
La Plana de Vic ha superat en 51 ocasions els nivells d'ozó troposfèric aquest estiu
-
Societat
Les pluges i la baixada de temperatures, claus per a la campanya de la castanya de Viladrau
-
Societat
Una experiència virtual permet veure com eren els fanals dissenyats per Gaudí a la plaça Major de Vic
-
Societat
«Ara toca dedicar més temps a la família i als amics»
-
Societat
El govern de Vic s'obre a replantejar la mobilitat a la ronda Camprodon
-
Societat
Gran actuació dels Sagals d'Osona al Concurs de Castells de Tarragona
