La nova carretera estarà formada per dos carrils de 3,5 metres d'amplada i dos vorals de 2,5 metres. Una gran part del trajecte té pendents que varien entre el 5 i el 6,5%, motiu pel qual s'ha previst la construcció d'un carril addicional per a l'avançament de vehicles pesants al llarg d'uns 3,3 quilòmetres. En el tram amb via lenta, es formen tres carrils de 3,5 metres i dos vorals d'1,5 metres. En els túnels i falsos túnels la via tindrà tres carrils de 3,5 metres, dos vorals de 0,5 metres, dues voreres de 0,6 metres i una mitjana d'1 metre.
En aquests treballs, ja adjudicats, cal remarcar la construcció de túnels i viaductes per tal de minimitzar l'impacte de la nova carretera en l'entorn; en concret, un 60% del traçat, uns 2,4 quilòmetres, transcorre en túnel o viaducte. En aquest sentit, destaca el túnel de la Codina, que tindrà una longitud de 1.450 metres. D'altra banda, es construirà el fals túnel de la Famada, de 122 metres, i el fals túnel de la Carrera, de 94 metres, situats a prop de la boca nord del túnel de Bracons.
Les obres inclouen el viaducte de Mas Rubió, que tindrà 565 metres de longitud i estarà format per una estructura mixta d'acer i formigó que constarà de nou trams. Aquest viaducte evitarà l'impacte que suposaria la construcció d'un terraplè d'uns 30 metres d'altura, que és l'alçada de la carretera sobre la Vall d'en Bas en aquesta zona. Altres estructures previstes són el pont sobre la riera de Joanetes, de 39 metres, situat al principi de l'obra; el pas sobre el torrent de la Roqueta, de 32 metres; i el viaducte sobre el Fluvià, de 90 metres, al final de l'actuació.
D'altra banda, les obres també preveuen la formació d'una variant de 920 metres de longitud, que permetrà millorar la connectivitat de can Trona i els nuclis situats a l'entorn de la carretera. Aquesta variant tindrà dos carrils de 3 metres d'amplada i dos vorals de 0,5 metres.
La principal via de comunicació entre la Garrotxa i Osona
L'eix Vic-Olot per Bracons es configura com la principal via de comunicació de la Garrotxa i Osona. Un primer tram, format per les noves carreteres de Vic a Manlleu i de Manlleu a Torelló, ja està construït. Actualment, la Generalitat té en marxa la nova carretera entre Torelló i la Vall d'en Bas, amb una longitud de 19 quilòmetres. D'aquests, 10,6 se situen a Osona, 4,3 pertanyen al túnel de Bracons i uns altres 4,1 quilòmetres se situen a la banda de la Garrotxa.
La Generalitat va introduir un conjunt de millores al projecte amb la finalitat de minimitzar l'impacte ambiental i territorial de l'actuació. L'increment de la part de l'obra en túnel i viaducte, dels 800 metres inicials als 2.400 previstos ara, és una de les principals modificacions. En aquest sentit, cal remarcar també la reducció de pendents i carrils de circulació, dels quatre plantejats inicialment a dos, amb un tercer addicional per a l'avançament de vehicles pesants en gran part del recorregut.
En el cas del tram d'Osona, entre Torelló i la boca sud del túnel de Bracons, les millores adoptades no van fer necessari modificar el traçat de la carretera i les obres estan en execució. Pel que fa al tram a la Garrotxa, superada la tramitació corresponent, estan ja en execució els treballs a la boca nord del túnel de Bracons.