Les Jornades pel coneixement de la tòfona se celebraran els dies 17 i 18 de juliol al Consorci del Lluçanès i al Mas la Font, a Santa Creu de Jutglar. L'objectiu principal de la iniciativa és promoure el coneixement de la tòfona des d'una perspectiva fisiològica, ambiental i comercial.
La tòfona és un producte molt destacat gastronòmicament en els territoris de la comarca del Lluçanès. La falta de coneixement en aquest tema ha produït una gran pèrdua en el nombre de tofoners i en la seva producció. A la jornada s'ensenyarà a gestionar la finca per protegir i millorar la tòfona. A més, es mostrarà quin és l'element necessari per poder perfeccionar la seva producció.
Totes les activitats es faran de forma totalment gratuïta tot i que la preinscripció és obligatòria. La inscripció prèvia es pot fer a través del Consorci del Lluçanès i el seu correu (sdr.consorci@llucanes.cat). També es pot realitzar a través del servei de Preinscripcions a jornades del PATT del portal RuralCat.
La jornada tècnica començarà divendres, 17 de juliol, a partir de les 9:30 hores amb la presentació de la jornada. Quinze minuts més tard, a les 9:45 hores, Joaquim Rodríguez, responsable d'Ordenació del Medi Natural, explicarà la normativa referent a la recol·lecció i comercialització de la tòfona. Seguidament, Sergi Garcia, investigador associat del Centre Estudis Ambientals del Mediterrani, oferirà la conferència "Silvicultura tofonera i tubericultura: Gestió forestal per a la conservació i aprofitament de la tòfona i les plantacions tofoneres". Per acabar el dia, la xerrada "Tòfones i tofonaires", a càrrec de Josep Alhama, de l'Associació de Tofonaires d’Osona fins a les 13.15 hores.
La segona sessió, que es realitzarà dissabte, 18 de juliol, començarà a les 8:30 hores del matí amb la trobada i benvinguda al Mas La Font a càrrec del propietari Pere Garet. Mitja hora més tard, Pere Muxí explicarà com es recol·lecta la tòfona, els tipus de tòfones, característiques de la recol·lecció, temporades admeses, preservació i millora dels tofoners, entre altres temes. A partir de les 9:45 hores Josep Alhama farà una demostració de com recollir la tòfona al mateix mas. Cap al migdia, a les 12 hores, es podrà degustar la tòfona recollida prèviament acompanyada de vedella ecològica de la Font Sostenible. La jornada es tancarà a la una del migdia.
El Lluçanès dedica unes jornades al coneixement de la tòfona
Sessions tècniques i pràctiques, a Santa Creu de Jutglar
ARA A PORTADA
Publicat el 12 de juliol de 2015 a les 04:23
Et pot interessar
-
Societat Paisatges de postal: l'estiu arrenca calorós a Osona i el Lluçanès
-
Societat Núria Simon és la nova presidenta de Pimec Comerç Catalunya Central
-
Societat Una sortida cada 20 minuts: la línia de bus que uneix Vic, Manlleu i Torelló guanya 15 expedicions diàries
-
Societat La NASA concedeix una menció a una foto d'Emili Vilamala del meandre de Sant Pere de Casserres
-
Societat Una explotació de Viladrau ensenya tècniques per millorar la gestió de ramats a les noves generacions
-
Societat Advocats d'Osona adverteixen el MNAC i Cultura que presentaran una querella si tornen els murals de Sixena