El fortíssim temporal de vent, que va començar a amainar a mitja tarda d'aquest dimarts, va complicar les comunicacions entre Osona amb Barcelona. En aquest sentit, des de poc abans de les dues del migdia la circulació del tren va quedar tallada en ambdós sentits. L'incident més greu es va produir a tocar del Figaró quan un arbre va impactar contra un tren i aquest va descarrilar. Malgrat que cap dels 200 passatgers va resultar afectat, el conductor va quedar ferit greu i evacuat en un centre hospitalari amb pronòstic greu (sembla que se li haurà de tallar una cama).
L'incident va obligar a tallar la circulació ferroviària entre L'Hospitalet i Vic –tot i que des de quarts de cinc de la tarda es va reobrir el tram L'Hospitalet-La Garriga-. Des de les quatre de la tarda es va establir un servei d'autobús alternatiu entre Vic i la Garriga, que ha continuat aquest dimecres al matí. A les 09:00 hores, el servei per carretera ha quedat acotat al tram La Garriga-Sant Martí de Centelles. A la resta de trams de la línia L'Hospitalet - La Garriga i Sant Martí de Centelles - Puigcerdà es presta servei en tren. Es preveu restablir el servei íntegre al llarg del matí.

L'arbre ha malmès l'interior del tren. Foto: Jordi Borràs
Una estona abans d'aquest incident un altre arbre havia impactat contra un altre tren entre Vic i Balenyà però, en aquest cas, el comboi va aconseguir mantenir-se a la via i arribar fins a la propera estació malgrat tenir el vidre davanter totalment inservible. Els passatgers, com els de l'altre tren afectat, van ser evacuats i van intentar prosseguir la marxa amb autobusos.
Paral·lelament, centenars d'arbres van caure a l'autovia C-17, especialment al tram entre l'Ametlla del Vallès i la Garriga. El cas més greu en aquesta via es va produir entre les dues poblacions quan un pi va caure deixant la carretera tallada en ambdós sentits durant varies hores. La circulació es va restablir a mitja tarda, tot i que van continuar les llargues cues: a les cinc de la tarda hi havia retencions de més de sis quilòmetres en sentit sud i de dos quilòmetres en direcció nord.
D'altra banda el vent també ha provocat incidències greus en el subministrament elèctric a molts punts d'Osona al llarg de tota la tarda de dimarts. Estabanell Energia va informar a dos quarts de sis a través del seu Twitter que el servei ja s'havia restablert en la seva totalitat a la comarca. Tot i això, segons ha pogut constatar aquest diari, encara hi havia incidències puntuals a llocs com Taradell, Tona i Vilanova de Sau amb clients d'Endesa, que s'han anat solucionant al llarg de la nit.
Les incidències del trànsit, en directe
Les incidències dels trens de Rodalies, en directe
Minut a minut de les incidències causades pel vent a Catalunya

L'arbre ha impactat de ple en un tren. Foto: Jordi Borràs