Els ajuntaments d’Osona hauran de tornar a l'Estat espanyol un total de 3.084.873 euros per la liquidació de l'exercici 2008. Es tracta de la recaptació d'impostos que el Ministeri d'Hisenda va calcular a l'alça però que els efectes de la crisi no van permetre complir les previsions. Fins ara, les liquidacions d'aquests recursos -lliurats a compte- sempre sortien favorables pels municipis. En aquesta ocasió, tots els municipis d’Osona menys Sant Bartomeu del Grau (que ha de rebre 2.395 euros) tenen números vermells.
D'aquesta manera, a partir de l'any vinent -i durant cinc anualitats- els ajuntaments hauran de tornar aquesta liquidació a l'Estat. El municipi més perjudicat és Vic amb 1.069.000 euros. El segueixen Manlleu i Torelló, amb 514.000 i 258.000 euros respectivament.
En els pobles grans, els llindars de les quantitats a retornar se situen al voltant dels 100.000 euros. Ens referim a municipis com Tona (121.000), Centelles (122.000) o Roda de Ter (98.000). En aquest barem, destaquen els 110.000 euros que haurà de tornar un poble tan petit com Santa Eulàlia de Ronçana.
La quantitat en la majoria de pobles petits se situa per sota els 10.000 euros. Alguns exemples són Collsuspina, que haurà de tornar 5.000 euros; Oristà, 4.000; o El Brull i Rupit i Pruit, 3.000 cadascun.
- Liquidació definitiva a Osona (EXCEL)
- Dades generals de tots els municipis de l’Estat
Els ajuntaments osonencs hauran de tornar 3 MEUR a l'Estat per liquidar el 2008
Societat
Vic haurà de pagar més d’un milió d’euros. Només Sant Bartomeu del Grau no haurà de tornar diners a Hisenda.
ARA A PORTADA
Publicat el
17 d’agost de 2010 a
les 09:18
Et pot interessar
-
Societat
«Resignació i seguretat» amb el nou bus de Renfe a l'R3
-
Societat
Un estiu marcat per la calor i l'eclipsi solar: les millors imatges de la temporada a Osona i el Lluçanès
-
Societat
Primera victòria com a professional del ciclista tonenc Adrià Pericas
-
Societat
Presó provisional sense fiança pels dos detinguts que van agredir violentament un home a casa seva a Torelló
-
Societat
L'Ajuntament d'Olost recomana no beure ni cuinar amb aigua de l'aixeta per presència de manganès
-
Societat Nova incidència a l'R3 a causa d'una averia en el sistema de regulació del trànsit ferroviari
