La Diputació de Barcelona ha realitzat l'informe tècnic sobre el manteniment dels espais verds de Sant Hipòlit de Voltregà, un document que de manera sintètica avalua el verd urbà del municipi i el manteniment que se'n fa i que té com a objectiu fer propostes per trobar un model de gestió que es pugui mantenir a llarg termini i que millori el seu estat actual. L'informe ha estat lliurat pel diputat d'Infraestructures i Espais Naturals, Pere Pons, a l'alcalde Gerard Sancho.
El treball parteix d'un inventari bàsic del verd per conèixer el volum a gestionar, així com un recull de les despeses i recursos municipals per avaluar les possibilitats de gestió. Així, el document recull que Sant Hipòlit de Voltregà disposa d'un total de 620 arbres, 66 dels quals son viaris, 108 jardineres a la via pública, i 107.981 metres quadrats d'espais verds urbans, dels quals el 60% són de manteniment freqüent.
Pel manteniment d'aquests espais, l'ajuntament realitza una gestió mixta, es a dir, compta amb una brigada municipal i el suport d'una empresa privada. El seguiment i control del personal que realitza les tasques de manteniment es fa des dels serveis tècnics de l'Ajuntament.
A partir de les dades obtingudes en fase d'inventari dels elements del verd i dels recursos disponibles, es plantegen i analitzen diverses opcions de gestió futura del servei. L'estudi conclou que a dia d'avui, l'opció més favorable per a l'Ajuntament és realitzar una gestió mixta diferenciada per espais.
A banda de l'anàlisi sobre les opcions de gestió, l'informe també inclou recomanacions per a la millora de la gestió i disseny del verd urbà, així com un model de plec de prescripcions tècniques en cas que es volgués licitar el servei.
Els espais verds de Sant Hipòlit de Voltregà, un model de gestió mixta eficient
El municipi disposa d'un total de 620 arbres, 66 dels quals son viaris, 108 jardineres a la via pública, i 107.981 metres quadrats d'espais verds urbans
ARA A PORTADA
-
Prats de Lluçanès recupera el Cafè Teatre Orient després de més de 20 anys tancat al públic Irene Giménez Vinyet
-
Una nova marca algutina els 13 recursos socials i sanitaris d'Osona per millorar l'atenció dels malalts Redacció
-
Un viatge cinematogràfic, cultural i gastronòmic amb el Festival Nits de Cinema Oriental de Vic Irene Giménez Vinyet
-
-
Publicat el 05 de març de 2020 a les 20:12
Actualitzat el 05 de març de 2020 a les 20:24
Et pot interessar
-
Societat Per què Pilarín Bayés encara no s'ha tirat a la piscina aquest estiu?
-
Societat Fotos | El Festival Nits de Cinema Oriental de Vic inaugura la 22a edició amb un viatge a Hong Kong
-
Societat Restablerta la circulació a l'R3 entre Centelles i Vic després del xoc entre un tren i un camió
-
Societat Sant Miquel de Balenyà preveu construir un pas a nivell amb barreres al punt on s'ha accidentat el camió
-
Societat Incendi en una indústria tèxtil de Santa Eugènia de Berga
-
Societat Arrenca la 22a edició del Festival Nits de Cinema Oriental de Vic