La zona més afectada, a part del Pirineu, és la Catalunya Central. En aquests moments, encara hi ha dues vies secundàries tallades (la BV-4024 de Bagà a Coll de Pali i la BP1221 a Llacuna), i a tres cal l'ús obligatori de cadenes (la BV-4031 de Castellar de N'Hug a Toses, la BV-5301 al Montseny i a la GI-V5201 a Viladrau).
L'Eix Transversal (C-25) a l'alçada d'Espinelves, i la C-17 a la zona de la plana de Vic, van recuperant la normalitat i ja es pot circular sense cadenes, tot i que cal anar amb precaució a causa del gel (restriccions als camions a la C-17). En aquestes dues vies, hi van haver cues quilomètriques i alguns usuaris han hagut de fer nit en alguna àrea de servei a l'espera que es normalitzi la situació. Passades les 22.00 hores, el SCT també va informar que a causa de l'episodi de neu es va activar el protocol d'aixecament de barreres a la C-16.
🙋♀ï¸â„ï¸ðŸŒ¨ï¸ðŸš—Bon dia! Precaució per la presència de neu o gel encara a 13 carreteres.
— Equip Viari (@equipviari) 13 de febrer de 2018
5 vies secundàries tallades, 3 amb ús obligatori de cadenes. A la resta cal circular-hi amb precaució https://t.co/sfSbRQlyLZ#equipviari
Els camions circulen sense problema per la C-17. Hem fer el recorregut de #Torelló a #Aiguafreda i la calçada està neta @emergenciescat pic.twitter.com/3PhA0S4176
— Nati Adell (@Natiadell) 13 de febrer de 2018
El temporal s'allunyaA #Tagamanent i #Aiguafreda circuleu amb precaució per la C-17. Hi ha gel i neu als laterals de la via. #equipviari Ho expliquem a @maticatradio pic.twitter.com/JZwtCdOWey
— Miquel Jarque (@miqueljarque) 13 de febrer de 2018
La directora del Servei Català de Trànsit (SCT), Eugenia Doménech, ha afirmat aquest dilluns que l'episodi de neu ja haurà passat aquest dimarts, si bé ha recomanat als conductors equipar el seu vehicle amb cadenes. "L'episodi de neu passarà aquesta nit. Ja està molt de baixada, per la qual cosa demà ja haurà passat", ha dit Doménech.
No obstant això, ha recomanat extremar la precaució, doncs, encara que l'episodi de neu ja haurà passat aquest dimarts, continuarà l'acumulació de gel, especialment a les zones on la nevada ha estat més forta.
Aquest matí farà sol amb algunes boires. Al llarg del dia no hi haurà precipitacions a cap punt del país. A partir de dimecres, els termòmetres començaran a pujar i tindrem uns dies de bonança.
Neu a Sant Salvador de Guardiola, aquest dilluns al vespre. Foto: Savari
