El nou curs comença aquest dilluns i ho fa amb un total de 24.176 alumnes d'infantil, primària, ESO i Batxillerat a la comarca d'Osona. Segons dades facilitades pel Departament d'Ensenyament, la xifra és lleugerament més baixa que l'any passat; concretament, el curs 2015-2016 hi havia 24.415 alumnes, uns dos-cents quaranta més que enguany. En la informació no hi consta el número exacte d'alumnes en Formació Professional.
Els cursos inicials, Infantil i Primària, són els primers de punxar respecte el curs passat. Aquest any comencen el curs 15.509 infants; 255 menys que l'any passat. En concret hi ha 4.915 infants a Infantil, i 10.594 a Primària. Per contra, a l'Educació Secundària Obligatòria (ESO) hi ha un augment. Dels 6.521 alumnes del 2015-2016, enguany n'hi ha 6.630.
Pel que fa a Batxillerat, hi ha un petit descens respecte a l'any passat. Hi ha 2.037 inscrits aquest curs; i l'any passat n'hi havia 2.130. En total, hi ha un total de 1.652 docents a la comarca d'Osona (891 a Infantil i Primària, 736 a Secundària i 25 en altres destinacions).
Com a novetat d'enguany, l'escola Marta Mata de Torelló s'amplia a secundària amb la posada en marxa del primer Institut Escola d'Osona. D'altra banda, l'escola Era de Dalt acull alumnes d'El Castell, després del seu tancament.
L'escola pública duplica la concertada
El Departament d'Ensenyament de la Catalunya Central apunta que hi ha més alumnes a l'escola pública que a la concertada, tant Infantil i Primària, com ESO. Concretament a Infantil i Primària, hi ha un 68,1% d'alumnes (10.558) a l'escola pública; mentre que a la concertada, un 31,9% (4.951). Pel que fa a ESO, l'escola pública té un 61,8% d'alumnes (4.099) i la concertada, un 38,2% (2.531).
Catalunya: xifra històrica
Com ja va passar l’any passat, el Departament d’Ensenyament ha explicat que enguany s’ha tornat a batre rècord de matriculacions. La conselleria calcula que hi haurà a les aules 1.570.011 d'alumnes matriculats, uns 7.822 més que l’any passat. El major increment es produeix a la Primària, la Secundària i la postobligatòria (Batxillerat i Formació Professional), mentre que en el segon cicle d’infantil (P3, P4 i P5) aquesta xifra s’ha reduït en 10.000 alumnes.
El 65,7% dels alumnes d'ensenyaments obligatoris cursa els seus estudis en centres públics, mentre que un 33% ho fa a la concertada i un 1,3% en centres privats. En els ensenyaments postobligatoris, el percentatge d'alumnes que estudien en centres públics augmenta fins al 71,9%. Per atendre la gran població escolar, Ensenyament ha anunciat que comptarà amb 798 docents més que l’any passat, com ja preveia al juliol.
Conflicte amb la data d'inici dels substituts
Una altra de les demandes de tots els sindicats des de l’inici de les retallades era que els professors substituts poguessin començar el dia 1 de setembre, i no el mateix dia de l’inici de curs. “Els mestres no poden arribar el mateix dia que els alumnes, perquè no han pogut adaptar-se al nou centre i preparar el curs”, explica una portaveu de l’Assemblea Groga, Nani Romero. Finalment els mestres substituts van poder començar treballar el passat 8 de setembre. Els sindicats però continuen reclamant que es puguin incorporar com la resta el dia 1.
La comarca d'Osona comença el curs escolar amb 24.000 alumnes
Societat
Els alumnes de l'escola pública dupliquen els de la concertada, tant en Infantil i Primària, com a ESO
ARA A PORTADA
-
Societat Suspenen el desnonament d'una família amb infants dels pisos del carrer Òmnium Cultural de Vic ACN
-
Societat «Mantenir-se connectat a la comunitat també és salut, no tot són pastilles» Irene Giménez Vinyet
-
Societat L'ACA vol enderrocar 19 cases de l'antic poble de Sant Romà de Sau on viuen una trentena de persones ACN
-
Cultura i Mitjans Manlleu es prepara per a la 33a edició de la Fira del Porc i la Cervesa Irene Giménez Vinyet
Publicat el
12 de setembre de 2016 a
les 16:20
Actualitzat el
13 de setembre de 2016 a les
11:32
Et pot interessar
-
Societat
El Centre BETA s'incorpora a la xarxa de centres de recerca d'excel·lència de Catalunya
-
Societat
Vic instal·larà pantalles a les entrades de la ciutat per informar de les places d'aparcament disponibles
-
Societat
Els Bombers extingeixen un incendi forestal a Sant Bartomeu del Grau
-
Societat
La 38a edició del Mercat de Música Viva de Vic tanca amb 170.000 assistents
-
Societat
La 38a edició del Mercat de Música Viva de Vic omple de ritme i bon ambient la capital d'Osona
-
Societat
El Mercat de Música Viva de Vic, on la cultura es dona de la mà amb la reivindicació
