El Departament d'Igualtat i Feminismes de la Generalitat de Catalunya destinarà 1.292.740,90 euros al finançament de la Xarxa de Serveis d'Atenció Integral LGBTI+ de la Catalunya Central durant el període 2022-2025. La xifra, que representa un increment pressupostari molt destacat respecte dels aproximadament 180.000 euros de l'etapa 2018-2021, s'emmarca en l'aposta del Govern per consolidar una Xarxa de serveis que és clau per a la garantia dels drets de les persones LGBTI+. En el conjunt de Catalunya, Igualtat i Feminismes destinarà més de 13 milions d'euros al reforç d'aquests serveis fins al 2025.
Els Serveis d'Atenció Integral (SAI) es van començar a desplegar l'any 2017, en compliment de la Llei 11/2014, per a garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals i per a erradicar l'homofòbia, la bifòbia i la transfòbia. Són serveis que ofereixen informació i atenció a persones LGBTI+ i als seus entorns, i proporcionen suport a l'hora de tramitar determinats procediments administratius o denunciar vulneracions de drets. Les tècniques i tècnics dels SAI també acompanyen els ens locals en el disseny, implementació i avaluació de polítiques públiques LGBTI+. En aquests moments, la Xarxa està formada per 111 SAI distribuïts arreu de Catalunya.
Després d'una primera etapa de desplegament, el Govern aposta ara per consolidar la Xarxa, prioritzant l'estabilització dels equips. En aquest sentit, el finançament que el Departament d'Igualtat i Feminismes transferirà als ajuntaments i als consells comarcals es destinarà principalment a la contractació de personal especialitzat. En el cas dels ajuntaments de més de 20.000 habitants, se subvencionarà un 70% de la contractació a jornada completa, amb uns costos salarials equiparables als del sector públic de la Generalitat. En el cas dels consells comarcals, se subvencionarà el 100% de la contractació en les mateixes condicions.
La Generalitat destinarà 1,3 milions d'euros a la Xarxa de SAI LGBTI+ de la Catalunya Central
Societat
Es destinarà principalment a la contractació de personal especialitzat en el període 2022-2025
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Vic es prepara per a una nova edició de la multitudinària Fira de la Muntanya Irene Giménez i Vinyet
-
Cultura i Mitjans El Festival de Cinema de Muntanya de Torelló projectarà una seixantena de films de 18 països diferents Irene Giménez Vinyet
-
Societat L'episodi de pluges deixen acumulacions importants d'aigua en alguns punts d'Osona Irene Giménez i Vinyet
-
Política Alhora denuncia «la intimidació» policial a Vic mentre recollia signatures per presentar-se al 29-N Pau Espí Solé
-
Cultura Denuncien una macroestafa amb les entrades dels concerts de comiat d'Oques Grasses Marc Orts i Cussó
Publicat el
03 de juliol de 2022 a
les 12:54
Et pot interessar
-
Societat
Salvador Illa presidirà la gala dels Premis Innovacat
-
Societat
Torelló ha sancionat una vintena de conductors de patinet fins a l'octubre
-
Societat
L'apunyalament a un metge del CAP de Torelló podria ser un cas de violència en l'àmbit de la parella
-
Societat
Vic impulsa una setmana d'activitats per visibilitzar la soledat no desitjada
-
Societat
Joves de Vic s'apropen a la poesia a través del rap
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 16, 17 i 18 d'octubre
