La Guàrdia Urbana de Vic impulsa un nou servei rural

Publicat el 05 d’abril de 2009 a les 08:10
 
La presentació del servei, que es va inciar durant la setmana passada, l’ha realitzat el regidor de Governació, Josep Rafús i la inspectora en cap de la Guàrdia Urbana, Lourdes Rota.
 
Rafús ha explicat que el servei respon a la petició que se’ns va fer “que la Guàrdia Urbana tingués present les més de 200 cases de pagès que hi ha Vic i vam decidir crear aquest servei, juntament amb els Mossos d’Esquadra”. El servei consisteix a “anar a les cases de pagès, fer-ne una fitxa per saber la gent que hi viu i els serveis que tenen –fent referència a si tenen dipòsits d’aigua en cas d’incendi o altres serveis- per tenir així informació de necessitats que puguin tenir; també per saber si hi ha gent gran amb necessitats especials, com actuar en cas de nevades, etc...”, segons ha explicat el regidor. Rafús ha dit que el servei es farà durant tres dies setmanals: diumenge, dilluns i un altre dia entre setmana i que els agents de la Guàrdia Urbana lliuren a cada casa un iman de nevera amb el telèfon d’emergències i de la Guàrdia Urbana per si necessiten contactar-hi.

Els agents que realitzen el servei des de la setmana passada han expressat que “el servei té molt bona acollida ja que el fet que hi hagi una patrulla per la zona dóna seguretat als habitants de les cases” i que “la intenció es tenir un tracte molt directe i personal que s’agraeix molt, sobretot la gent gran que viu a pagès”.