Cada estiu, a l'entorn del 10 d'agost –dia de Sant Llorenç- la nit ofereix l'espectacle de la pluja d'estels. Els perseids o llàgrimes de Sant Llorenç són fruit de la cua del cometa Swift-Tuttle que cada 133 anys fa una volta a l'entorn del Sol i deixa una cua de pols còsmica al seu pas.
El dia de màxima activitat és la nit de divendres 12 a dissabte 13. Tot i això, els núvols i la lluna plena en dificultaran la visió. Per aquest motiu, es considera que aquest dijous a la nit és el millor dia per observar-los si la nuvolositat ho permet.
La millor nit per veure les llàgrimes de Sant Llorenç
Societat
Els núvols i la lluna en dificultaran la visió divendres
ARA A PORTADA
-
Societat La Guàrdia Urbana de Vic afirma que els delictes lleus van a la baixa Irene Giménez i Vinyet
-
Terra El Meteocat amplia i intensifica els avisos per pluja abundant i tempestes intenses: 40 comarques en alerta Arnau Urgell i Vidal
-
Política ERC Prats de Lluçanès prepara el terreny per a les eleccions municipals del 2027 Irene Giménez i Vinyet
-
-
Publicat el
11 d’agost de 2011 a
les 13:37
Et pot interessar
-
Societat
Sant Miquel de Balenyà s'incorpora a la Mancomunitat La Plana com a membre de ple dret
-
Societat
Osona participa en una prova pilot per millorar la detecció i el tractament precoç de la sèpsia
-
Societat
Incendi en una casa del carrer Gran de Calldetenes
-
Societat
Empreses i experts del transport i la logística aborden els reptes de futur a Vic
-
Societat
La tardor s'obre pas a Osona i el Lluçanès després d'un estiu de molta calor
-
Societat
Els Premis Innovacat 2026 celebren les presentacions dels projectes seleccionats
