Segons consta en el projecte, l'actuació consistirà en la millora del traçat de la carretera i, per tant, l'accessibilitat a Torelló. Concretament el tram objecte de millora té una longitud de 1.420 metres.
La carretera s'ampliarà, exclusivament per la seva banda esquerra, fins a disposar de dos carrils de 3,5 metres i dos vorals exteriors de 0,5 metres, a banda de vores exteriors de 0,5 metres (en terraplè) i cunetes transitables. La millora puntual més significativa és l'increment del radi d'un revolt. Amb aquesta i la resta de millores la velocitat de projecte serà de 80 km/h.
El projecte preveu que les obres de la carretera començaran i acabaran a primers de 2008, data en base a la qual es calcula que la intensitat mitjana diària serà de 5.086 vehicles/dia, dels quals 365 (un 7,17%) seran vehicles pesants.
La notícia de la millora i eixamplament de la BV-5224 és molt satisfactòria, ja que, a banda del volum de trànsit que diàriament suporta, en els últims anys ha figurat en com una de les carreteres més perilloses de Catalunya en l'informe EuroRAP, que elabora el RACC, i que classifica el risc potencial d'accident en un tram de carretera.