L’Ajuntament de Calldetenes vol millorar la qualitat del mercat dels diumenges

Publicat el 03 de gener de 2009 a les 14:34

Tots aquests aspectes van ser tractats en un ple convocat el passat dia 5 de desembre i on es va acordar la creació d’una comissió per elaborar l’esmentada ordenança municipal del mercat setmanal, i debatre la seva posterior aplicació.
 
Així, l’Ajuntament ha desestimat la concessió del servei al Gremi d’Encantistes i Marxants de Barcelona qui, des del 2005, any de creació del mercat, se n’havia fet càrrec.

La nova ordenança, aprovada en un ple extraordinari aquest passat dilluns dia 22, concreta diversos requeriments que hauran de seguir els marxants: estar donats d’alta d’IAE i SS, complir igualment totes les reglamentacions existents sobre el producte que comercialitzin, i disposar d’una assegurança de responsabilitat civil, entre altres. Això els permetrà obtenir una llicència municipal d’un any de durada prorrogable. Caldrà que en la seva parada sigui visible la Tarjeta d’Identificació, on s’especifiquen les dades bàsiques de la mateixa.
 
Els horaris per a la instal•lació i retirada de les parades serà, segons la pròpia ordenança, de 7 a 9 del matí i de 2/4 de 2 a 3 del migdia, respectivament. La nova reglamentació també preveu donar prioritat a la diversificació de productes en el mercat, així com a l’entrada de marxants residents al municipi.
 
Per a vetllar pel bon funcionament, s’ha creat la figura de l’assentador municipal, qui coordinarà l’activitat del mercat cada diumenge.