Joan Roca (CiU), alcalde de Gurb i president del Consell Comarcal d’Osona, ha estat citat a declarar en qualitat d’inculpat, el proper dimarts, 26 de maig, al Jutjat d’Instrucció número 3 de Vic, per un cas de falsificació de documents mercantils al seu Ajuntament. La citació, que també inclou dos arquitectes, forma part de les diligències prèvies del procés judicial sorgit d’una querella que van presentar l’any passat deu veïns de la urbanització Els Martinencs d’aquesta població.
Segons els veïns, en el procés d’urbanització del barri es van cometre algunes irregularitats, que van derivar en unes quotes molt elevades per als residents (una mitjana de 70.000-80.000 euros per parcel·la). Segons un dels afectats, es van inflar factures, l'obra va ser "desproporcionada" i el seu cost va sobrepassar en un 20% el seu preu real.
A la urbanització hi ha unes 30 parcel·les i hi viuen una setantena de veïns. Els residents de cinc parcel·les no estaven d’acord amb les quotes i van posar fins a set contenciosos administratius contra l’Ajuntament. El darrer pas d’aquesta polèmica va ser la presentació d’aquesta querella, per via penal. La resta de veïns va pagar les quotes que els tocaven.
Joan Roca, per la seva banda, assegura que no s’ha produït cap irregularitat i que s’han realitzat tots els procediments dins de la legalitat i que el que es pretén és només alentir tots els procediments judicials derivats del projecte d’urbanització. També argumenta que és un cas que s’ha fet arribar als mitjans de comunicació per tal de perjudicar-lo en les eleccions municipals de diumenge, on es torna a presentar com a alcaldable de CiU a Gurb.
Segons la versió de Roca, la falsificació a la qual fa referència la querella es concreta només en un document: la signatura del final de l’obra, per part de tècnics, arquitectes i Ajuntament. “Un dels veïns, com a mesura de pressió, no va connectar-se a la xarxa nova d’electricitat i va continuar a la vella. Per tal de poder activar els cobraments i el període de garantia, es va signar que l’obra ja estava acabada. Quan aquest veí es va connectar a la xarxa d’electricitat nova, va fer constatar que l’obra encara no estava acabada i d’aquí va sorgir la querella”, argumenta Roca.
En la citació judicial a Joan Roca, se’l crida a declarar explícitament en qualitat d’”inculpat”. En la notificació que s’ha fet arribar a l’acusació, a la qual també ha tingut accés Osona.com, en canvi, se’l cita a declarar com a “imputat”. La defensa argumenta que els termes són sensiblement diferents, i que un inculpat és un terme jurídic previ a la imputació. Diferents fonts jurídiques consultades per aquest diari, però, indiquen que els dos termes són gairebé sinònims, que es diferencien per matisos insignificants i que tots dos fan referència a una persona que està sent investigada amb indicis d’haver comès un delicte.
L'alcalde de Gurb declararà com a inculpat en un cas urbanístic
Societat
Deu veïns de la urbanització Els Martinencs denuncien Joan Roca per falsificació de documents mercantils
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Una Marxa dels Vigatans per recordar la figura de Domènec Parera i en homenatge a Pep Musté i Teresa Putellas Oriol Clavera
-
Cultura i Mitjans La tradicional ofrena floral a Bac de Roda marca la commemoració de la Diada a Vic Irene Giménez Vinyet
-
Cultura i Mitjans Diada de Catalunya 2026: actes i activitats a Osona i el Lluçanès per l'Onze de Setembre Irene Giménez Vinyet
-
-
Societat Vic impulsa un servei d'acompanyament a les famílies i de suport al desenvolupament dels infants de 0 a 3 anys Irene Giménez Vinyet
Publicat el
21 de maig de 2015 a
les 18:43
Actualitzat el
21 de maig de 2015 a les
19:17
Et pot interessar
-
Societat
Osona Cuina creix i suma nous membres
-
Societat
Domènec Parera serà la figura protagonista de la Marxa dels Vigatans 2026
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 11, 12 i 13 de setembre
-
Societat
El concert inaugural del Mercat de Música Viva de Vic reflexionarà sobre la música en directe
-
Societat
La Fundació Impulsa busca mentors per acompanyar joves a Osona durant el curs 2026-2027
-
Societat
Més de 7.100 alumnes inicien un nou curs escolar a Vic
