Les Cambres de Comerç catalanes mostren el seu ple suport al president de la Generalitat, Quim Torra i Pla, després que el Tribunal Suprem hagi confirmat la seva inhabilitació aquest dilluns. Les corporacions rebutgen la judicialització de la política catalana i lamenten especialment que s'hagi produït en el context actual, enmig d'una greu crisi sanitària i econòmica.
Les Cambres manifesten que la decisió del Tribunal Suprem, que parteix inicialment d'una sentència condemnatòria del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, "és desproporcionada atès que el dret a la llibertat d'expressió ha de ser un principi bàsic de qualsevol democràcia".
La inhabilitació del president Torra "ens conduirà a un Executiu en funcions que tindrà menys força a l'hora de prendre decisions relacionades amb el control de la pandèmia a Catalunya". Així mateix, "ens aboca a una situació d'incertesa que podria afectar a la recuperació econòmica".
En aquests moments, la prioritat de qualsevol govern "hauria de ser enfocar-se a sortir de la crisi i salvar el màxim nombre i llocs de feina possibles", raonen.
En aquest sentit, les Cambres demanen que els consellers i les conselleres continuïn al capdavant amb l'objectiu principal de gestionar i superar la crisi econòmica i emplaça el Parlament a nomenar una nova presidenta o president que lideri el país fins que se superi la crisi actual o s'exhaureixi el mandat i, que en cap cas, no es pensi en cites electorals.
Les Cambres no volen una convocatòria electoral després de la inhabilitació del president Torra
Societat
Emplaça el Parlament a nomenar una nova presidenta o president fins que se superi la crisi actual o s'exhaureixi el mandat
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Vic es prepara per a una nova edició de la multitudinària Fira de la Muntanya Irene Giménez i Vinyet
-
Cultura i Mitjans El Festival de Cinema de Muntanya de Torelló projectarà una seixantena de films de 18 països diferents Irene Giménez Vinyet
-
Societat L'episodi de pluges deixen acumulacions importants d'aigua en alguns punts d'Osona Irene Giménez i Vinyet
-
Política Alhora denuncia «la intimidació» policial a Vic mentre recollia signatures per presentar-se al 29-N Pau Espí Solé
-
Cultura Denuncien una macroestafa amb les entrades dels concerts de comiat d'Oques Grasses Marc Orts i Cussó
Publicat el
29 de setembre de 2020 a
les 18:08
Et pot interessar
-
Societat
Salvador Illa presidirà la gala dels Premis Innovacat
-
Societat
Torelló ha sancionat una vintena de conductors de patinet fins a l'octubre
-
Societat
L'apunyalament a un metge del CAP de Torelló podria ser un cas de violència en l'àmbit de la parella
-
Societat
Vic impulsa una setmana d'activitats per visibilitzar la soledat no desitjada
-
Societat
Joves de Vic s'apropen a la poesia a través del rap
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 16, 17 i 18 d'octubre
