L'horticultura rebrota amb 2 cursos a Manlleu i Montesquiu

Publicat el 15 de gener de 2008 a les 20:04
 
Montesquiu
 
El curs consta de nou sessions que es faran en dissabtes alternatius fins el 27 de juny. El curs pretén donar les pistes bàsiques per a menar un hort familiar per a l'autoconsum, de forma sostenible, i fomentar també la cohesió social entre els participants que conjuntament portaran la parcel•la que han cedit l'Escola i l'Ajuntament de Montesquiu, que col•laboren amb el curs. Es promou doncs, l'hort com a punt de trobada i d'aprenentatge.
 
Les inscripcions es faran a partir del 15 de gener trucant al GDT (tel 93 850 72 34). Hi ha places limitades i el preu de la inscripció és de 50 Euros.

Manlleu
 
Aquest curs, ja consolidat, començarà el dia 16 de febrer, i les inscripcions es faran a partir del dia 31 de Gener al MIT (tel 93 851 51 76). El preu és de 45 Euros per persona (35 per jubilats i estudiants), i tindrà el mateix format en quan a dies i hores; dissabtes alternatius de 10 a 13, fins el dia 7 de juny en què es farà la cloenda. Com cada any els alumnes cultivaran la zona de darrera el museu, a les històriques hortes de Can Sanglas.
 
"La difusió de l'horticultura ecològica o tradicional és un element potent de transformació social; una oportunitat per construir ciutats d'una altra manera, per valorar els espais agrícoles, per recuperar lligams amb els cicles naturals, per aprendre a viure de forma senzilla, per valorar l'alimentació de qualitat (i això vol dir ecològica), per promoure lligams entre veïns i relacions intergeneracionals, etc. En definitiva, una forma més d'intentar millorar aquest món", diuen des del GDT.