Els terrenys que conformen el nou sector limiten al nord, amb la carretera de Vic a Santa Eulàlia de Riuprimer (carretera de la Guixa), a l'est, amb el vial d'enllaç entre l'antiga carretera N-152 de Barcelona a Puigcerdà i la carretera de la Guixa, i a l'oest, amb la variant de la carretera N-152 (C-17).
El sector del Graell representa un perllongament del nucli urbà del municipi i permetrà efectuar una oferta pública de sòl residencial amb la infraestructura adequada, la qual cosa, segons Incasol, "ha d'incidir positivament en l'economia local i ha d'evitar la pressió urbanística a la que es troben sotmesos els terrenys no qualificats situats al costat del sòl urbà".
Cal destacar també el reequipament que suposarà per a la població la cessió de sòl per a equipaments i espais lliures. En concret, és important la creació de grans àrees de Protecció Paisatgística. Així, de les 20,11 hectàrees totals del nou sector, gairebé el 80% del terreny es destinarà a espais lliures i equipaments, i el 20 % restant a sòl residencial i activitats econòmiques.
En aquest sentit, el projecte s'adequa al concepte de desenvolupament sostenible, combinant les necessitats de creixement del municipi amb la preservació dels recursos naturals, històrics i culturals. Es preveu reservar una franja de 30 metres i 1,2 km, parallela al traçat de l'autopista, que funcionarà com a barrera sònica. També es dissenyaran la resta d'espais lliures en boscos dissenyats per a afavorir l'apantallament contra el soroll provinent de l'autopista i la creació d'una primera façana paisatgística de Vic. A més, el riu Mèder suposa un límit natural i també incorpora a les seves vores, espais verds de transició (principalment a la ribera nord), facilitant, d'aquesta manera l'articulació d'un passeig verd. Les masies existents a la zona quedaran totalment integrades dins el nou sector, com és el cas de Mas Graell.
La urbanització del sector permetrà accedir-hi per diversos punts de la xarxa viària existent com la carretera de la Guixa, l'antiga carretera N-152 i amb la C- 17.
La urbanització d'aquest sectors s'inscriu en el Programa de Sòl 2005-2008 i el Pla del Dret a l'Habitatge 2004-2007, promoguts pels departaments de Política Territorial i Obres Públiques i Medi Ambient i Habitatge. Ambdós programes tenen com a objectiu atendre al màxim les necessitats d'habitatge de la població introduint diferents mesures entre les quals es troba la urbanització de sòl per a ús residencial i l'increment de la construcció d'habitatges protegits per part de l'Incasol.