Manlleu celebra el segon Fòrum Educatiu

El Museu del Ter acull la segona edició de l'espai anual de reflexió i debat obert sobre el desenvolupament del Projecte Educatiu de Ciutat (PEC) del municipi

Publicat el 01 de juny de 2017 a les 10:30
Manlleu va celebrar el dissabte passat el 2n Fòrum Educatiu al Museu del Ter. Es tracta de l'espai anual de reflexió i debat obert sobre el desenvolupament del Projecte Educatiu de Ciutat (PEC) del municipi. La tècnica d'Educació i l'assessora externa del PEC van presentar algunes dades del PEC i van explicar la metodologia de treball que s'ha seguit amb el grup impulsor durant aquest primer any desenvolupament del PEC.

Tal com explica l'Ajuntament de Manlleu, el grup impulsor està format per ciutadania i durant aquest primer any s'ha estat reunint mensualment. Es treballa en quatre grups de treball, a fi de desenvolupar els projectes que es van prioritzar en el fòrum del 2016.

Seguidament, representants de cada un dels quatre grups van exposar els projectes treballats durant aquest any: l'aliança educativa entre l'escola Puig-Agut i l'Escola Municipal de Música; els tallers de pastisseria per a nens i nenes, com a prova pilot del projecte d'integració de les activitats extraescolars de les diferents escoles, en el marc del programa Educació a Temps Complet (Diputació de Barcelona); Alfabetització efectiva/afectiva; i Vincles per la Diversitat.

En resum, les conclusions exposades no obren nous fronts sinó que proposen accions per aprofundir o donar continuïtat al treball que s'ha estat fent fins ara. Un tema que va sortir a dos dels grups va ser la necessitat que els centres educatius tinguessin el seu espai en el PEC, en diàleg amb el grup impulsor, així com l'encaix del PEC en el Consell Escolar Municipal, espai on hi ha representada tota la comunitat educativa.

A partir d'ara, el grup impulsor que es configuri per treballar durant el curs que ve, haurà de partir d'aquestes propostes i seguir-les desenvolupant, amb l'objectiu també de millorar la comunicació del PEC a la ciutadania i anar-hi implicant més persones i col·lectius.