El ple de l’Ajuntament de Manlleu va aprovar ahir, 19 de juny, per unanimitat la creació d’una Comissió de Treball per a la Reforma de l’Ajuntament de Manlleu, amb l’objectiu de “Repensar l’Ajuntament”, per tal de fer realitat els principis de major transparència, més proximitat amb la ciutadania i major simplificació i reducció de tràmits administratius. D’aquesta manera, al mateix temps, es volen assolir els objectius d’eficiència, eficàcia i sostenibilitat econòmica que han de presidir la definició del model institucional i organitzatiu del consistori.
La composició d’aquesta comissió té una naturalesa dual, ja que estarà integrada per representants de tots els grups polítics municipals i personal tècnic de les àrees d’Organització, Persones i Administració Electrònica, d’Intervenció, Serveis Territorials i Comunicació. Així, s’articularà a través d’un grup de treball tècnic i una comissió de direcció política que es coordinaran en el procés d’anàlisi i formulació de propostes. El calendari fixat marca com a termini màxim de finalització d’aquest treball d’anàlisi i concreció de propostes el proper mes de novembre de 2013.
Paral·lelament i en el marc català, des del Govern de la Generalitat de Catalunya s’han emprès diferents iniciatives adreçades a revisar la situació actual i fer propostes concretes i viables per millorar el context actual. Destacar que el passat mes de maig es va donar a conèixer l’Informe elaborat per la Comissió d’experts per a la reforma de l’Administració Pública i el seu sector públic, encarregat pel Govern de la Generalitat, en el qual es planteja que, per poder fer realitat els principis d’eficiència, transparència i rendició de comptes, cal abordar, en primer lloc, tres grans dèficits de l’actual model d’Administració:
1. La incapacitat per articular un sistema de governança adequat, fet que es reflecteix en les disfuncions que afecten l’actual organització de l’Administració Pública.
2. Les dificultats per articular una prestació dels serveis públics a l’altura dels estàndards exigibles d’eficàcia i d’eficiència en la gestió.
3. Les barreres que dificulten una relació prou transparent i fluïda de l’Administració Pública amb els ciutadans – siguin persones físiques o jurídiques.
Manlleu crea una comissió de treball polític i tècnic per «repensar l'Ajuntament»
La iniciativa pretén millorar la transparència i la proximitat amb la ciutadania i simplificar i reduir els tràmits administratius
ARA A PORTADA
Publicat el 19 de juny de 2013 a les 17:59
Et pot interessar
-
Societat
Finalitzades les reformes de la plaça Catalunya de Sant Julià de Vilatorta
-
Societat
Els Bombers rescaten dos gossos d'una cinglera a Santa Cecília de Voltregà
-
Societat
Una mirada social a la muntanya
-
Societat
S'ajornen les obres de remodelació del Cirvianum de Torelló
-
Societat
L'Ajuntament de Vic ha obert més de 50 expedients per sospita d'infrahabitatge
-
Societat
Tona es prepara per la Festa Major de Sant Andreu amb protagonisme especial de la Fira Joc-Joc
