Set restaurants d'Osona participen en una campanya contra el malbaratament alimentari

Societat

Ofereixen experiències gastronòmiques elaborades amb productes recuperats per sensibilitzar la ciutadania

Publicat el 02 d’octubre de 2026 a les 12:48
Actualitzat el 02 d’octubre de 2026 a les 12:54

L'Escola d'Hostaleria d'Osona, el Thymus i El Nostre Restaurant de Manlleu, El VIA Restaurant de Vic i el Can Miquel, Petit Vegà i Can Nogué de Tavertet són els restaurants d'Osona que participen en la 5a edició de Gastrorecup, una campanya impulsada per la Generalitat de Catalunya amb l'objectiu de prevenir el malbaratament alimentari. En concret, els diferents establiments -més de 100 d'arreu de Catalunya- oferiran experiències gastronòmiques amb aliments segurs i recuperats per sensibilitzar la ciutadania.

Tal com detallen des del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, els comensals podran gaudir de menús sorpresa a un preu de 20 euros que conten de plats creatius amb ingredients que sovint es descarten per motius estètics o per excés de producció, aliments que continuen sent segurs i de qualitat.

La iniciativa promou una gastronomia sostenible i busca implicar tots els agents –ciutadania, restauració, el sector de la distribució i la producció- per posar en valor la cuina d'aprofitament. En l'edició 2025, per exemple, van recuperar-se 11.245 kg d'aliments convertint-los en 4.500 àpats.

Escull Osona com la teva font preferida de Google