Des d'aquest mateix dissabte, Renfe no oferirà servei a la línia R3 de Rodalies entre Ripoll i Puigcerdà. L'aturada es deu a unes obres en dos punts del recorregut i s'allargaran durant tot el mes d'agost, amb una inversió d'1 milió d'euros. En total, hi ha vuit localitats afectades: Campdevànol, Ribes de Freser, Planoles, Toses, la Molina, Urtx-Alp, Puigcerdà i la Tor de Querol.
Per ara, Renfe tan sols ofereix una alternativa: un autobús que circularà per la collada de Toses i que suposa un increment d'una hora en aquesta línia. Alhora, la companyia reconeix que haurà de substituir cada comboi ferroviari per 3 o 4 autocars. Mentrestant, els horaris es veuran afectats, ja que el tren és més ràpid que la carretera.
En total es calcula més la mitjana diària d'afectats pugui arribar a 1.300 persones. Adif preveu que fins al dia 1 de setembre no es pugui finalitzar la fase principal de les obres d'adequació i millora del pont de Ripoll sobre el riu Ter. En total, són 145 metres de llargària i travessa el nucli urbà. A banda, les obres també comprenen actuacions a Ribes de Freser i Planoles
Ripoll i Puigcerdà, sense connexió per tren a causa de les obres a la via
Els usuaris hauran de circular per carretera, o bé amb vehicle privat o bé amb l'autobús habilitat per Renfe
ARA A PORTADA
Publicat el 30 de juliol de 2022 a les 13:02
Et pot interessar
-
Societat Vic apropa l'art i l'artesania a la ciutadania
-
Societat Manlleu aprova la modificació per la reordenació urbanística del polígon del Verdaguer
-
Societat La UVic-UCC i la Fundació Impulsa col·laboren per fomentar l'educació i el compromís social dels joves
-
Societat Canvi de nom a la biblioteca de Torelló
-
Societat L'obrador de patates de Sant Tomàs posa a la venda el gust del pebre negre
-
Societat El Lluçanès impulsa una Biblioteca de les Coses