Sara Alonso mostra la seva lluita contra la malaltia mental

A través del disseny gràfic, en una exposició a Manlleu.

Publicat el 06 de febrer de 2013 a les 10:51
Sara Alonso, al mig de la imatge, a la inauguració de l'exposició a Vic.

La sala Can Patalarga de Manlleu acollirà, el proper dissabte, 9 de febrer (20:00 h), la inauguració de l’exposició “17-27. Disset-Vint-i-set”, de la dissenyadora gràfica de Vic, Sara Alonso. La mostra es podrà veure fins al 3 de març, el dissabtes i diumenges, de 6 a 8 del vespre.

La mostra consta de diferents cartells dissenyats quan Alonso tenia 17 anys -moment en què comença a patir un problema de salut mental- fins als 27, edat en què se sent plenament recuperada. Són treballs auto-biogràfics, en els quals l’artista explica “gràficament la lluita per tirar endavant,  històries de vida, la crisi com a canvi, el canvi com a oportunitat, la meva evolució personal des de l’explosió de la malaltia fins avui, utilitzant diferents tècniques i diferents llenguatges”.

Les obres exposades i altres cartells formen part del projecte final de carrera de la vigatana, que va presentar en format llibre i que també es pot veure a l’exposició.  En un fragment del llibre, Alonso explica: “Després d’uns 17 trencadissos, el fil que enfilava la meva vida es va trencar, i en aquell moment, en aquells aquells 17, es va començar a enfilar correctament. Als 17 se’m crea una explosió per saturació d’una escala de grisos augmentada i prolongada. És quan em toca ofegar-me i endinsar-me en una profunditat obscura, o renéixer”.