El Consell Comarcal d’Osona ha presentat el documental “Itineraris” elaborat per Sergi Cámara, entre d’altres autors, i coordinat per l’Àrea de Ciutadania i Immigració del Consell Comarcal amb el suport d’UNNIM i l’Ajuntament de Vic. Cámara, fotoperiodista vigatà, és col•laborador habitual d'Osona.com i del Grup Nació Digital. Es va iniciar en l'ofici al setmanari osonenc La Marxa. El passat mes d'abril va publicar diàriament un reportatge sobre el terratrèmol d'Haití.
L’any 2004 el Consell Comarcal amb el suport de l’Ajuntament de Vic i la Fundació Caixa de Manlleu va crear l’exposició “Itineraris”, una exposició amb fotografies de Sergi Cámara i textos del propi equip tècnic del Consell, que mostra el dia a dia dels immigrants a Osona, feta en un moment on encara hi havia molt desconeixement i, per tant, era necessari fer una acció per trencar tòpics i prejudicis. Aquesta exposició ha recorregut tot Catalunya i aquest estiu es va restaurar i actualitzar per poder-la tornar a exposar i fins fa ben poc va estar exposada al Monestir de Sant Pere de Casserres amb guies bilingües pels turistes.
Després de realitzar l’exposició, el grup de treball que la coordinava l’exposició i el propi Sergi Cámara es van plantejar posar moviment als itineraris i fer una segona part del projecte en format audiovisual.
El documental “Itineraris” està estructurat en tres capítols. Els dos primers són itineraris de dues persones immigrades d’Osona: el viatge d’una noia marroquina (Laila Karrouch) de Vic a Nador per vacances a l’estiu i la vida d’un immigrant andalús que havia estat torero i viu als pisos de Can Garcia de Manlleu. Finalment el tercer capítol és un collage de diverses persones estrangeres immigrades.
La voluntat de les diverses entitats que han impulsat el projecte ha estat crear un audiovisual pedagògic que permetés a les entitats educatives i socials de la comarca treballar el fet de la immigració des d’una perspectiva innovadora. És per aquest motiu que es farà arribar un exemplar del documental a totes les escoles de la comarca, biblioteques i entitats que treballin la matèria.
Sergi Cámara explica en un documental els «itineraris» de dos immigrants osonencs
L’audiovisual, que ha estat coordinat pel Consell Comarcal, es distribuirà a les escoles, biblioteques i entitats.
ARA A PORTADA
-
Alcaldes i alcaldesses d'Osona reclamen garantir que els exàmens teòrics de conduir es continuïn fent a Vic Irene Giménez Vinyet
-
-
Denuncien un conductor que circulava per la C-17 a Tona amb un gos traient mig cos per la finestra Redacció
-
Protesta d'Osona amb Bici en contra de la prohibició d'anar amb bicicleta en alguns carrers de Vic Redacció
Publicat el
03 de desembre de 2010 a
les 17:18
Et pot interessar
-
Societat
El Tour de França passarà per Vic el 6 de juliol
-
Societat
Martí Giralt és el nou director general de Girbau
-
Societat
L'Ajuntament de Torelló talla una connexió il·legal d'aigua en un habitatge ocupat del carrer Sant Josep
-
Societat
La CUP proposa al Parlament accions per «revertir» l'estat «deplorable» de l'estació de tren de Manlleu
-
Societat
Investiguen dos robatoris amb intimidació a dues joieries de Vic d'un mateix propietari
-
Societat
CCOO rebutja l'ERO presentat Bekaert Deslee, de Sant Boi de Lluçanès, per acomiadar 43 treballadors
