Territori descarta que els ciclistes circulin per la C-17

El conseller Lluís Recoder respon a ICV que ja hi ha un itinerari alternatiu pel Lluçanès.

Publicat el 28 d’abril de 2012 a les 17:21
La reivindicació dels ciclistes no té èxit. Foto: Adrià Costa

Els ciclistes continuaran –si més no legalment- sense poder circular per la C-17. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha respost la pregunta parlamentària d'ICV afirmant que cal apostar per “solucions viàries que facin prevaldre el factor seguretat”. A més, considera que ja hi ha itineraris alternatius passant pel Lluçanès.

ICV ha estat l'únic partit que ha dut al Parlament la reivindicació dels clubs d'Osona i el Ripollès. La inauguració del desdoblament de la C-17 va suposar la prohibició de la circulació amb bicicleta fet que impossibilita als aficionats d'Osona fer les seves tradicionals sortides al Ripollès ja que per arribar-hi s'han de fer més de 100 km per les carreteres del Lluçanès. Tot plegat, va suposar fins a tres marxes lentes de Borgonyà a Ripoll que van aplegar centenars de ciclistes el 6 de novembre i el 4 de desembre de 2001 i el 15 de gener de 2012.

El conseller Recoder ha respost a la petició dels ecosocialistes afirmant que “en vies ràpides s'hauria de limitar el pas simultani de ciclistes amb la resta de vehicles si no es pot garantir de forma plena la seguretat viària”. En aquest sentit assenyala com a “especialment singular” el tram de la C-17 entre les Masies de Voltregà i Ripoll ja que considera que “els túnels agreugen el risc potencial”.

Per altra banda, el titular de Territori rebat l'argument dels ciclistes sobre la manca de via alternativa i recorda que poden passar per Sant Boi de Lluçanès, Sant Agustí de Lluçanès, Alpens i les Llosses. “Aquest itinerari suposa un recorregut més llarg però preval el factor seguretat” afirma. A banda de més segurs, afegeix que es tracta “d'entorns més integrats en el territori i paisatgísticament més significatius”. De fet, considera que en no ser mobilitat obligada el temps de recorregut, la longitud recorreguda i el punt de destinació “no són necessàriament factors determinants que obligui a fer servir una autovia”.

Resposta de Lluís Recoder a ICV (pdf)