En el ple municipal de dimarts passat, l’Ajuntament de Torelló va donar llum verda a la creació del servei públic municipal de formació. L’objectiu d’aquest servei és posar a disposició de la població una oferta formativa per tal de millorar-ne els coneixements i l’ocupabilitat.
La iniciativa de crear un servei municipal de formació ha partit de la regidoria de Promoció Econòmica. La idea és, tal com va explicar el regidor Manel Romans, que els cursos vagin adreçats a persones en situació d’atur i versin sobre temes que els facilitin l’ingrés al mercat laboral.
Així, en el proper trimestre, de setembre a desembre, està previst fer cursos de l’àrea d’informàtica, de la d’atenció sociosanitària i de manipulació d’aliments. De tota manera, no es tracta d'una oferta tancada per la qual cosa els continguts dels cursos poden canviar en funció de la demanda i la disponibilitat econòmica de l'Ajuntament.
Per fer front a aquest servei ha calgut fixar uns preus públics a través d’una ordenança i consignar una partida de despeses en el pressupost, ja que els preus de les matricules dels cursos no cobreixen els costos que generen. El preu públic, que es pagarà en concepte de matrícula, anirà en funció de les hores lectives del curs. Així, els cursos d'1 a 10 hores costaran 5 euros; els d’ 11 a 20 hores, 10 euros; els de 21 a 30 hores, 15 euros; els de 31 a 40 hores, 20 euros, i així successivament.
Torelló crea un servei municipal de formació adreçat a aturats
Els primers cursos que s’hi faran són d’informàtica, atenció sociosanitària i manipulació d’aliments
ARA A PORTADA
Publicat el
29 de juny de 2013 a
les 16:09
Et pot interessar
-
Societat
Vic impulsa una campanya per garantir la presència del català al parc d'atraccions del Mercat del Ram
-
Societat
A presó per estafar a un home en la compra d'un cotxe a Osona
-
Societat
Vic incorpora dos habitatges de protecció oficial
-
Societat
Joves d'instituts d'Osona reflexionen a les aules sobre el dret a migrar i les dificultats que comporta
-
Societat
Unió de Pagesos es mobilitza a Gurb contra la baixada del preu de la llet
-
Societat
L'Hospital de Vic incorpora la cirurgia robòtica d'alta precisió
