Des del passat 10 al 25 de maig, una delegació del govern turc va visitar la comarca del Maresme, per conèixer in situ el sector de la maduixa de la zona. La trobada estava organitzada per la Associació Mundus i coordinada pel fotoperiodista centellenc i gastrònom Toni Carrasco.
La delegació procedia de la regió de Batman i estava formada per 23 persones entre enginyers agrònoms, productors i personal del ministeri d'agricultura turc. La trobada va consistir en diferents sessions formatives sobre el conreu de les diferents varietats de maduixes del Maresme (Pàjaro, Albion, Charlotter, Gaviota o Monterrey) i la visita directament als camps de cultiu per conèixer els mètodes utilitzats.
Les activitats es van completar amb visites a diferents elaboradors de pastissos, neules, melmelades de la zona i amb diversos menús de degustació on la maduixa fou la protagonista. La visita va servir perquè poguessin conèixer la maduixa de qualitat, de proximitat, de quilòmetre zero i ecològica en comparació amb el producte més comercial de la província de Huelva amb agricultura extensiva i que exporta el 90% de la seva producció. La maduixa del Maresme és bàsicament per a consum propi i es consumeix al mateix Maresme, Costa Brava i la ciutat de Barcelona.
Un veí de Centelles apropa el sector de la maduixa del Maresme a una delegació de Turquia
Societat
Toni Carrasco ha coordinat la visita sobre el conreu de les diferents varietats d'aquest fruit de la comarca
ARA A PORTADA
-
Terra El Meteocat concreta els avisos per la tercera onada de calor: 34 comarques en alerta Arnau Urgell i Vidal
-
Societat Denuncien un grup de persones per fer una barbacoa en una zona forestal de Vilanova de Sau Redacció
-
Cultura i Mitjans Les «joies ocultes» del Festival Nits de Cinema Oriental de Vic 2026 Irene Giménez Vinyet | FesNits
Publicat el
30 de maig de 2016 a
les 18:20
Actualitzat el
30 de maig de 2016 a les
18:33
Et pot interessar
-
Societat Material sensorial i jocs adaptats per millorar el benestar emocional de la gent gran de residències d'Osona
-
Societat
Detingut a Sant Hipòlit de Voltregà per robar una cartera i fer pagaments amb la targeta de crèdit
-
Societat Vic inicia la nova temporada d’«A flor de pell» a les Adoberies per posar en relleu l’herència dels pellaires
-
Societat Mapa: aquests són els refugis climàtics de Vic
-
Societat
Activat un avís preventiu per nivells elevats d'ozó a la Plana de Vic
-
Societat
Vic suspèn el castell de focs i els correfocs de Festa Major per l'alt risc d'incendi
