Des del passat 10 al 25 de maig, una delegació del govern turc va visitar la comarca del Maresme, per conèixer in situ el sector de la maduixa de la zona. La trobada estava organitzada per la Associació Mundus i coordinada pel fotoperiodista centellenc i gastrònom Toni Carrasco.
La delegació procedia de la regió de Batman i estava formada per 23 persones entre enginyers agrònoms, productors i personal del ministeri d'agricultura turc. La trobada va consistir en diferents sessions formatives sobre el conreu de les diferents varietats de maduixes del Maresme (Pàjaro, Albion, Charlotter, Gaviota o Monterrey) i la visita directament als camps de cultiu per conèixer els mètodes utilitzats.
Les activitats es van completar amb visites a diferents elaboradors de pastissos, neules, melmelades de la zona i amb diversos menús de degustació on la maduixa fou la protagonista. La visita va servir perquè poguessin conèixer la maduixa de qualitat, de proximitat, de quilòmetre zero i ecològica en comparació amb el producte més comercial de la província de Huelva amb agricultura extensiva i que exporta el 90% de la seva producció. La maduixa del Maresme és bàsicament per a consum propi i es consumeix al mateix Maresme, Costa Brava i la ciutat de Barcelona.
Un veí de Centelles apropa el sector de la maduixa del Maresme a una delegació de Turquia
Toni Carrasco ha coordinat la visita sobre el conreu de les diferents varietats d'aquest fruit de la comarca
ARA A PORTADA
Publicat el 30 de maig de 2016 a les 18:20
Actualitzat el 30 de maig de 2016 a les 18:33
Et pot interessar
-
Societat Una influenciadora visita Osona i el Lluçanès per difondre l'oferta turística i gastronòmica del territori
-
Societat Els Mossos denuncien una dona per simular una agressió sexual a Sant Miquel de Balenyà
-
Societat Alerta per pluges intenses a Osona i el Lluçanès
-
Societat Manlleu acollirà les 12 hores de glosa dels Països Catalans
-
Societat Pau Vinyals, actor de l'homenatge de l'Atlàntida de Vic a Verdaguer: «És contemporani perquè l'estem recitant ara»
-
Societat Intensifiquen les accions de control de la població de conills a Osona