El pròxim dijous 30 de maig es farà als jardins de l’Escola d’Hosteleria d’Osona, a Tona, una Vetllada de Cuina Solidària. Ahir, a les sis de la tarda, es va fer a la mateixa escola la presentació d’aquesta primera edició. La iniciativa comptarà amb el suport de 20 xefs de la comarca que cuinaran fins a 20 tapes.
A la presentació d’ahir hi ha assistir el cuiner del Restaurant Torres Petit, Manel Molera; la cap d’estudis de l’Escola d’Hosteleria d’Osona, Isabel Casalí; el director de l’Area Social i Educativa de l’Associació Sant Tomàs. Els ponents de la roda de premsa van destacar la bona acollida de la iniciàtica entre els cuiners de la comarca i cases comercials que proveiran el menjar i diferents elements necessaris per dur a terme els sopar solidari.
La Vetllada de Cuina Solidaria és una iniciativa que té per objectiu donar suport a entitats i organitzacions comarcals que atenen persones amb necessitats econòmiques i socials en aquest moment tant complicat. L’acte estarà amenitzat per un presentador, música i pintors. Els organitzadors calculen que donaran de sopar a un total de 300 comensals.
Tots els diners que s’obtinguin amb la venda d’entrades (20€ per persona) es destinaran a la construcció del nou CDIAP Tris Tras, de l’Associació Sant Tomàs. El CDIAP és un centre especialitzat en el desenvolupament infantil que realitza un sèrie d’actuacions assistencials i preventives adreçades als infants amb algun trastorn del desenvolupament o es troben es situació de risc social, psicològic o biològic.
-------------------------------
El menú que es servirà durant la vetllada és:
Tots els diners que s’obtinguin amb la venda d’entrades (20€ per persona) es destinaran a la construcció del nou CDIAP Tris Tras, de l’Associació Sant Tomàs. El CDIAP és un centre especialitzat en el desenvolupament infantil que realitza un sèrie d’actuacions assistencials i preventives adreçades als infants amb algun trastorn del desenvolupament o es troben es situació de risc social, psicològic o biològic.
-------------------------------
El menú que es servirà durant la vetllada és:
1. Canelons de l'àvia, reducció de ratafia amb coca del mossèn - Restaurant Torres Petit
2. Tataki de salmó amb salsa de soja, sèsam i alga nori -Restaurant l'Estanyol
3. "Xupito" de guacamole amb salmó fumat i oli d'herbes - Restaurant el Foment
4. Tartaleta farcida d'espàrrecs verds amb daus de formatge, pipes i mel - Restaurant Cal Pagès
5. Mossec cruixent de sobrassada amb formatge de bufala marinat - Catèring Vernissage
6. Dau-Puré de Quenebec mar i muntanya - Loreto Serrancolí Restaurant Untok de Gurb
7. Patates Braves al natural - Can Jubany
8. Coca amb ceba vigatana, cansalada fumada i formatge - Ca l’Ignasi
9. Una broixeta de bacallà lleugerament fumat, ceba tendra marinada i tomàquet confitat a l’alfàbrega - Hostal Sant Jordi
10. Broquetes de llatons de xai amb patata i poma confitada- Restaurant D:O de Vic
11. Tapa cruixent de carrillera de porc amb parmentier - Restaurant Ca la Manyana
12. Crumble de parmesà amb verdures de La Tavella i dau de Foie – Càtering i servei per col·lectivitats Cuina de Sant Tomàs
13. Fals rissotto de ceps - Escola d’Hostaleria d’Osona
14. Amanida de faves - Restaurant Cal “U”
15. Pastanagues escabetxades amb la seva salsa - Restaurant Sambucus de Manlleu
16. Vichyssoise amb llagostí - Fonda Sala
17. Tapa – Restaurant El Gravat
18. Bombó de xocolata - Ramon Morató
19. Mousse de formatge fresc amb crumble i melmelada -Escola d’Hostaleria d’Osona
20. Got de mousse de xocolata “Caligo” - El Xocolater de Taradell