Tal com explica la companyia de telecomunicacions de Gurb en una nota, en aquesta cistella s'hi poden trobar productes tecnològics, d'alimentació, begudes, entrades per activitats culturals i massatges, entre altres. Els interessats per participar-hi poden fer-ho a la botiga de la rambla del Passeig a Vic.
Aquesta panera és una de les accions que ha portat a terme Goufone per fomentar les compres a les botigues del barri. Des de la seva fundació s'ha arribat acords amb associacions de comerciants i ha proporcionat, per exemple, targetes regals per gastar als comerços propers.
Aquesta iniciativa de la panera té lloc de manera simultània a Vic, Mataró i Granollers en col·laboració amb les associacions de cada ciutat.
"Ens sentim part intrínseca del teixit de comerços locals de cada municipi on despleguem els nostres serveis. La nostra missió és de compromís cap a les persones, i per això una de les primeres accions que fem quan arribem a un territori és dialogar amb les associacions de comerciants per veure quins llaços comuns podem establir", comenta Marc Mundó, un dels tres fundadors de Goufone.

La panera de Goufone a la botiga de Vic. Foto: Adrià Costa.
Tot plegat en un context en què el comerç local s'ha vist castigat per la pandèmia i iniciatives com ara el Black Friday i el gran auge del comerç electrònic posen en perill reemplaçar les compres a establiments locals.
A Vic s'han impulsat iniciatives com ara "T'ho portem a casa", de Vic Comerç, un servei de repartiment de compres a domicili del comerç de Vic o Click a casa, una alternativa a les aplicacions de menjar a domicili creada a la comarca.