El Virolai, també conegut per Rosa d’abril en referència al començament del poema, és l'himne dedicat a la Mare de Deu de Montserrat. Es pot escoltar cada dia al monestir de Montserrat, cantat per l'Escolania. Podeu gaudir-ne en aquest vídeo:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7-Fkh3mUqWY[/youtube]
La lletra del Virolai va ser composada per mossèn Jacint Verdaguer i va ser publicada en el programa del certamen artístic i musical celebrat amb motiu de les festes del Mil·lenari de Montserrat, el 1880. En el mateix programa s’oferia el premi d’un flabiol d’or amb esmalts a la millor melodia popular que s’adaptés al text de Verdaguer. El 25 d’abril del mateix any fou declarada guanyadora –enmig d’una setantena de composicions– la melodia de Josep Rodoreda.
Podeu llegir la lletra íntegre de la cançó i la partitura, en aquest document.
Aprofitem la cançó dedicada a la Moreneta per felicitar a totes les Montserrats, aquest dissabte, 27 d'abril, de la seva festivitat.
VÃDEO Felicitem les Montserrats amb «El Virolai»
L'himne de la Moreneta va ser compost per mossèn Cinto Verdaguer i Josep Rodoreda
ARA A PORTADA
Publicat el 27 d’abril de 2019 a les 05:26
Et pot interessar
-
Societat Originals, al pebre negre i, ara, amb gust de sajolida: les patates de Sant Tomàs amplien la gamma de productes
-
Societat Cinc persones detingudes durant la Festa Major de Torelló
-
Societat Un any de la pedregada de Sant Pere de Torelló: «Queien pedres com taronges»
-
Societat L'Ajuntament de Vic inverteix 700.000 euros en el refermat de diversos carrers de la ciutat
-
Societat L'Ajuntament de Tona fa el sorteig públic per adjudicar els dos pisos de lloguer assequible
-
Societat Les excavacions al Casol de Puigcastellet mostren evidències d'antigues pedreres d'època ibèrica