"El país que presideixo no consentirà que per un truc d'un ajuntament hi hagi éssers humans que es quedin sense assistència sanitària o sense dret a acudir a una escola". Tota una declaració d'intencions del president del govern espanyol, José Luís Rodríguez Zapatero, en roda de premsa des d'Estrasburg en referència a la possible prohibició als sense papers de ser empadronats. Una declaració que ha evitat pronunciar la paraula il·legalitat.
Les paraules no són neutres i jurídicament "truc" té el sentit d'interpretar la llei d'una manera no habitual, però en cap cas il·lícitament. A més Zapatero ha deixat entreveure les condicions que podrien permetre el canvi de criteri, no deixar ningú sense assistència sanitària ni escolar. "El govern d'Espanya no permetrà que es menystinguin els drets de les persones" ha detallat.
Zapatero qualifica de «truc» el canvi del padró
El president espanyol evita la paraula "il·legal" i deixa entreveure com es podria aplicar la instrucció interna.
ARA A PORTADA
-
Dimiteix en bloc l'AFA de l'escola de Sant Julià de Vilatorta rescatada pels fundadors d'Aliança Catalana Irene Giménez Vinyet
-
-
Bon Preu tanca el 2025 amb un repunt del 7,9% en la facturació i consolida inversions al territori català Redacció
-
-
L'Hospital de Vic inaugura una nova unitat per impulsar els assajos clínics al territori Irene Giménez Vinyet
Publicat el
20 de gener de 2010 a
les 17:44
Et pot interessar
-
Societat
Protecció Civil explica a infants de Gurb com gaudir d'una revetlla de Sant Joan segura
-
Societat
Endesa adaptarà més de 300 suports de la xarxa elèctrica d'Osona per reforçar la protecció de l'avifauna
-
Societat Marta Otero Viñas, escollida nova rectora de la UVic-UCC
-
Societat
Denunciat penalment un conductor a Osona per quadruplicar la taxa d'alcoholèmia i circular a 196 km/h
-
Societat
Guia útil per l'edició més multitudinària del Cabró Rock de Vic
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 12, 13 i 14 de juny
