Incendi de vegetació forestal a Sant Julià de Vilatorta

Els Bombers han treballat amb dues dotacions terrestres per extingir les flames, a les Roques de l'Albareda

Publicat el 22 de juny de 2026 a les 13:29

Un incendi de vegetació forestal ha cremat a baixa intensitat a la zona de les Roques de l'Albareda, a Sant Julià de Vilatorta. En concret, el foc va desenvolupar-se el passat dissabte a la nit. El telèfon d'emergències 112 va rebre l'avís de l'incendi a les 22:39 hores i els Bombers van desplaçar-se fins al lloc dels fets amb dues dotacions terrestres.

Tal com ha relatat el cos, les flames cremaven en baixa intensitat i els efectius desplaçats van poder extingir l'incendi. Les primeres informacions apunten al fet que la causa del foc podria haver estat l'ús de pirotècnia.

En aquest sentit, les autoritats demanen màxima prudència a l'hora de tirar petards. Enguany, la revetlla de Sant Joan arriba en plena onada de calor: aquest dimarts, el Meteocat ha activat un avís per calor intensa que afecta un total de 36 comarques. En el cas d'Osona, l'avís és moderat i es poden assolir temperatures extremes.

Aquest estiu es preveu complicat pel que fa als incendis agrícoles i forestals. Segons l'actualització diària del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació per aquest dilluns 22 de juny, hi ha actiu el nivell 3 del Pla Alfa per perill molt alt d'incendi a 298 municipis de 23 comarques, entre les quals Osona i el Lluçanès.

Escull Osona com la teva font preferida de Google