Agents dels Mossos d’Esquadra de la Regió Policial Central ha detingut Juan Carlos R. A., de 22 anys i amb domicili a Santa Coloma de Gramenet, per conduir de forma temerària, sense tenir el permís de conduir, begut i amb un cotxe robat per la carretera C-17, al seu pas per la comarca d’Osona.
L’infractor, que ha quedat en llibertat amb càrrecs després de passar a disposició judicial del jutjat d’instrucció número 5 de Vic, acumula un ampli historial delictiu amb 75 detencions des del novembre del 2006, a les quals s’afegeixen 19 més abans que complís la majoria d’edat. La major part de les detencions han estat per robatoris amb força, robatoris amb violència i intimidació, conduir un vehicle sense haver obtingut mai el permís, robatori de vehicles i atemptat contra agents de l’autoritat. Entre tots aquests antecedents, també li consta un homicidi dolós en grau de temptativa comès el passat 27 d’agost al Papiol, quan el detingut va intentar atropellar reiteradament agents dels Mossos d’Esquadra en un control.
L’última detenció va tenir lloc la nit de divendres passat, 8 d’octubre. Agents del sector de Trànsit de Vic dels Mossos d’Esquadra estaven realitzant un control d’alcoholèmia a la C-17, a Orís, quan van observar un vehicle del qual sortien moltes guspires de la part posterior. Aleshores, els agents es van adonar que el cotxe circulava sense una roda de darrera. Immediatament, els agents van seguir el vehicle indicant al conductor que s’aturés. Aquest, però, en va fer cas omís i va continuar circulant uns 10 kilòmetres en direcció Sant Quirze de Besora a gran velocitat i fent ziga-zagues. El seguiment va continuar fins a Sant Quirze de Besora. En aquesta població, l’infractor es va saltar un semàfor i un senyal de Stop i va circular en sentit contrari pel carrer del Riu fins que va tenir un accident al caure per un marge de 3 metres. El conductor, però, va aconseguir sortir del cotxe i fugir corrents.
Finalment, els agents van interceptar-lo a la plaça Bisaura d’aquesta localitat. L’home, que presentava símptomes evidents d’anar sota els efectes de l’alcohol, es va mostrar molt agressiu fins el punt que va arribar a colpejar dos agents. També es va negar a fer la prova de l’alcoholèmia i a identificar-se. Paral•lelament, els agents van comprovar que el vehicle que conduïa havia estat sostret la mateixa nit al Passeig Pep Ventura de Vic.
Per tot plegat, va quedar detingut pels següents delictes:
-Robatori i furt d’ús de vehicle
-Atemptat a agents de l’autoritat
-Negativa a sotmetre’s a les proves d’alcoholèmia
-Conducció temerària
-Conduir sense haver obtingut mai el permís de conduir.
ARA A PORTADA
-
-
Política Tots els escenaris possibles després del 29-N: de la revàlida de Sánchez a la «supermajoria» de Feijóo Bernat Surroca Albet
-
Política La CUP sotmetrà a la militància la decisió de no presentar-se a les eleccions espanyoles Pau Espí Solé
-
-
Política Feijóo evita parlar d'habitatge en l'inici de precampanya i promet un govern de «reconstrucció nacional» Neus Climent / Agències
Publicat el
13 d’octubre de 2010 a
les 13:53
Et pot interessar
-
Societat
Mor l'advocat Joan Piqué Vidal als 93 anys
-
Societat
El PP porta a la Fiscalia l’esvoranc del Putxet per investigar les «possibles responsabilitats penals»
-
Societat
Els sindicats de l'habitatge mobilitzen Barcelona per preparar la vaga general de l'11-N
-
Societat
L'avançament electoral entorpeix part de la resposta al naufragi de les PISA
-
Societat Desmedicalitzar la salut mental: les assignatures pendents per trencar l'estigma
-
Societat
Trenta quilòmetres de cues a l'AP-7 durant l'operació sortida pel pont del 12 d'octubre
