"Andalusia està mal finançada", ha afirmat la presidenta de la Junta en plena campanya electoral. I ha afegit la predicció que Mariano Rajoy voldrà millorar el finançament de Catalunya abans de les eleccions del 27 de setembre. Contra això, Susana Díaz diu que estarà en actitud "vigilant, com a presidenta dels andalusos, perquè la factura dels acords del president Rajoy no la paguem, com sempre, els andalusos". Aplaudiments.
Susana Díaz forma part de les elits político/burocràtiques andaluses que viuen del superàvit fiscal que els arriba pel drenatge d'altres territoris com Catalunya. Unes elits que destinen una petita part d'aquests fons (147'7 milions d'euros seran dedicats al subsidi del PER aquest any) a fossilitzar el sistema de dependència social que manté el PSOE en el poder, però que actuen com una minoria altament extractiva. Així poden gestionar un cabal de diners frescos que els permet ofertar, per a aquest 2015, més de 3.000 places de funcionaris públics de nova creació.
Això sense comptar la corrupció, amb casos de dimensions colossals com el dels ERO's. A Andalusia els jutges han imputat un total de 483 persones, dues de les quals són expresidents de la Junta. En comparació, a Catalunya hi ha 44 persones en aquesta situació processal. Tot plegat, un desastre institucional, social i moral del qual les enquestes n'anuncien la perpetuació a costa, principalment, de la pròpia societat andalusa.
ARA A PORTADA
Publicat el 17 de març de 2015 a les 22:59
Et pot interessar
-
Política El Suprem rebutja retransmetre en directe de la declaració de Santos Cerdán
-
Política Puigdemont afirma que l'amnistia és una conquesta perquè reverteix part de la repressió però avisa que és insuficient
-
Política ERC, Comuns i CUP demanen bloquejar un vaixell amb material per a armes israelianes
-
Política Collboni, sobre l'ampliació de l'aeroport: «Nosaltres mengem de ser una ciutat internacional»
-
Política El Govern relega el Premi Guillem Agulló
-
Política L'Amèrica que no vol estar sola