"Andalusia està mal finançada", ha afirmat la presidenta de la Junta en plena campanya electoral. I ha afegit la predicció que Mariano Rajoy voldrà millorar el finançament de Catalunya abans de les eleccions del 27 de setembre. Contra això, Susana Díaz diu que estarà en actitud "vigilant, com a presidenta dels andalusos, perquè la factura dels acords del president Rajoy no la paguem, com sempre, els andalusos". Aplaudiments.
Susana Díaz forma part de les elits político/burocràtiques andaluses que viuen del superàvit fiscal que els arriba pel drenatge d'altres territoris com Catalunya. Unes elits que destinen una petita part d'aquests fons (147'7 milions d'euros seran dedicats al subsidi del PER aquest any) a fossilitzar el sistema de dependència social que manté el PSOE en el poder, però que actuen com una minoria altament extractiva. Així poden gestionar un cabal de diners frescos que els permet ofertar, per a aquest 2015, més de 3.000 places de funcionaris públics de nova creació.
Això sense comptar la corrupció, amb casos de dimensions colossals com el dels ERO's. A Andalusia els jutges han imputat un total de 483 persones, dues de les quals són expresidents de la Junta. En comparació, a Catalunya hi ha 44 persones en aquesta situació processal. Tot plegat, un desastre institucional, social i moral del qual les enquestes n'anuncien la perpetuació a costa, principalment, de la pròpia societat andalusa.
ARA A PORTADA
-
-
Política El govern espanyol és optimista amb el català a Europa i espera que sigui oficial aquesta legislatura Marc Orts i Cussó
-
Ciutats Barcelona eliminarà 3.500 bicicletes compartides (a l’espera de les eleccions) Arnau Urgell i Vidal
-
Terra Ho demostra el Meteocat: l'escalfament als Pirineus es dispara entre 1.500 i 2.200 metres Arnau Urgell i Vidal
-
Internacional «Les grans coalicions alemanyes han deixat tot l'espai de l'oposició a l'extrema dreta» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
17 de març de 2015 a
les 22:59
Et pot interessar
-
Política
Alamany estrena la seu de campanya d'ERC a Barcelona i reclama un pla per reobrir Collserola
-
Política
El Govern impulsa la rehabilitació de pisos: 255 milions anuals i prioritat als barris vulnerables
-
Política
El jutge cita a declarar com a investigades les filles de Zapatero el 30 de novembre
-
Política
Rufián irrita el PP davant el silenci de Mazón: «És un homicida imprudent i un psicòpata»
-
Política El jutge Peinado envia Begoña Gómez a judici per malversació i tràfic d'influències
-
Política
Sánchez busca un «gran acord» d'Estat per adaptar-se a la intel·ligència artificial
