La justícia ha admès a tràmit la demanda que Societat Civil Catalana (SCC) va interposar contra un grup d'entitats i persones que van impulsar un manifest contra l'entitat, a la qual acusaven d'exaltació i apologia del nazisme, franquisme i els seus crims contra la Humanitat.
Segons l'entitat, aquesta setmana s'ha admès a tràmit la demanda presentada, entre d'altres contra una vintena d'eurodiputats, de manera que ara s'iniciarà el procés judicial contra el manifest.
El manifest considerava que "en cap cas no es poden defensar els crims contra la Humanitat del nazisme i el franquisme" i sol·licitava al jurat del Parlament Europeu l'anul·lació de la concessió del Premi Ciutadà Europeu 2014 a SCC, ja que "l'apologia del franquisme, del nazisme són incompatibles amb els valors de la Carta de drets fonamentals de la UE".
En aquest sentit, Societat Civil ha deixat clar que aquestes acusacions són "falses" i fins i tot poden ser "qualificades com a injurioses i calumnioses", i constitueixen "una intromissió il·legítima en l'honor de SCC".
Admesa a tràmit la demanda contra els impulsors del manifest que vinculava SCC i nazisme
Política
La denúncia afecta una vintena d'eurodiputats, segons l'entitat
ARA A PORTADA
Publicat el
03 d’abril de 2016 a
les 12:27
Et pot interessar
-
Política
Illa compareixerà al Parlament pel fiasco de PISA
-
Política
El Govern promet més accions pel català davant les crítiques de Plataforma per la Llengua
-
Política
El Suprem paralitza cautelarment la inscripció al cens dels nacionalitzats amb la llei de nets
-
Política
Els presidents de l'ANC es posen d'exemple per reivindicar un independentisme «divers»
-
Política El Govern veu «raonable» que no hi hagi noves llengües a la UE si abans no es permet l'oficialitat del català
-
Política
Plataforma suspèn el primer any del Pacte Nacional per la Llengua
