Alba Vergés es presentarà a les primàries d'ERC per optar a l'alcaldia d'Igualada. L'exconsellera de Salut i actual vicepresidenta primera del Parlament de Catalunya ho ha comunicat aquest dilluns per carta als militants en la qual també assenyala que el seu número dos serà Enric Conill. "Ara cal una candidatura amb un lideratge inequívocament guanyador, que sigui reconegut per la seva capacitat de sumar, generar consensos clau, cohesionar, escoltar al màxim, dialogar i amb molta experiència de govern", assenyalen Conill i Vergés en la missiva enviada als afiliats del partit.
En el mateix document, l'exconsellera i el candidat a les eleccions del 2019 -va obtenir 5 regidors i 4.217 vots, resultats que va permetre als republicans convertir-se en segona força i obtenir el seu millor resultat a la capital de l'Anoia- insisteixen en la idea de "canvi". "Ara toca canvi, és el moment d'ERC a Igualada perquè volem una ciutat molt millor", assenyalen els futurs número u i dos de la candidatura a la ciutat.
"No ens podem permetre perdre més trens. Si bé és cert que l'actual govern municipal ha generat petites millores a la ciutat durant aquests darrers 11 anys, també és cert que són insuficients i que ara toca un canvi per avançar. I aquest canvi, ho sap tothom, el protagonitzarà ERC", destaquen Vergés i Conill. Si l'exconsellera se centra en la candidatura a l'alcaldia, haurà de ser rellevada a la cambra catalana.
[noticiadiari]2/221498[/noticiadiari]
Vergés, si la militància del partit l'avala com a candidata, s'enfrontarà el maig del 2023 a l'actual batlle de la capital de l'Anoia, Marc Castells, al capdavant del consistori des del 2011. Castells, destacat dirigent del PDECat que en les últimes municipals es va presentar sota el paraigua de Junts, encara no ha detallat quines sigles representarà de cara als comicis de l'any vinent, però tot indica que s'acabarà presentant per tal de revalidar el càrrec. La fórmula, per ara, és una incògnita, perquè Castells no ha fet el pas a Centrem -la nova marca que aixppluga el PDECat- ni s'ha fet militant de Junts.
Alba Vergés serà la candidata d'ERC a l'alcaldia d'Igualada
Política
L'exconsellera de Salut, si la militància del partit ho avala, s'enfrontarà a l'actual alcalde de la capital de l'Anoia, Marc Castells, fent tàndem amb Enric Conill
- Alba Vergés. -
- Adrià Costa
ARA A PORTADA
-
Energia Catalunya, molt lluny de la sobirania elèctrica: el 84% del consum depèn de l'exterior Arnau Urgell i Vidal
-
Política Barcelona, Girona i Amposta: triple manifestació independentista per la Diada Lluís Girona Boffi
-
Política Després del Mundial, un altre procés? Semblances i diferències entre el 2010 i el 2026 Oriol March
-
Política Anna Navarro, la gran aposta de Puigdemont a les últimes eleccions, deixa el Parlament Oriol March
-
Economia Més enllà de la Cambra de Comerç: què amaga el pols per les cadires de plata? Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
25 d’abril de 2022 a
les 19:28
Et pot interessar
-
Política
L'entrada dels Mossos als ports i als aeroports s'ajorna sense data
-
Política
Mor María del Turruchel Alcantud Inarejos, regidora del PP a l'Ajuntament de Cornellà
-
Política
Sis mesos i un 8,6% després
-
Política
Drets Socials, una conselleria sota els focus
-
Política
El Tribunal de Comptes tampoc aplica immediatament l'amnistia malgrat l'aval d'Europa
-
Política L’empresari Julio Martínez implica Zapatero en les comissions pel rescat de Plus Ultra
