El nou magistrat català del TC Juan Antonio Xiol, recentment nomenat pel Consell General del Poder Judicial (CGPJ) i de tarannà progressista, ha assegurat aquest dimarts que "aspira" a què la resposta que el Tribunal donarà al recurs del govern espanyol contra la declaració de sobirania del Parlament de Catalunya serà "completa, si és possible unànime i sobretot integradora". Xiol ha recordat que al capdavall "el Tribunal Constitucional és bàsicament un tribunal".
En aquest sentit s'ha compromès a esforçar-se per tal que "el tribunal actuï com el que és, és a dir com un tribunal al què se sotmeten qüestions que poden tenir transcendència política, però que les resol d'acord a mètodes jurídics i aplicant normes jurídiques".
Xiol ha evitat, però, aprofundir en la valoració i ha recordat que com a membre del Tribunal Constitucional haurà de discutir la qüestió amb els seus col·legues, i ara simplement li toca "escoltar el que diu la societat i el que diuen els ciutadans".El nou membre del TC, que no ha volgut aprofundir en les valoracions perquè "acaba d'aterrar" a la institució i "seria imprudent" des del punt de vista de la seva situació" i "gratuït".
Avís del nou magistrat «català» del TC: «Actuarem com un tribunal»
Xiol "espera una resposta unànime i integradora" a la Declaració de Sobirania
ARA A PORTADA
Publicat el
02 de juliol de 2013 a
les 21:13
Et pot interessar
-
Política
Illa rep Lula a Catalunya i aprofita les cimeres progressistes per muscular l'agenda internacional
-
Política Pedro Sánchez no farà l'entrevista a Catalunya Ràdio programada per demà
-
Política
Aena veu «incompatible» que Catalunya participi en la governança del Prat
-
Política
El PP i Vox tanquen un acord per investir María Guardiola a Extremadura
-
Política
ERC, davant l'última batalla abans de les municipals: què hi ha en joc a Barcelona?
-
Política
El Govern ja estudia quin paper té el català en la regularització de migrants de Sánchez
