La presidenta del Parlament, Laura Borràs, ha retret a ERC que no hi hagi "consens" per tirar endavant la llei de l'audiovisual de Catalunya. "La llengua és un tema de país i no hi pot haver cap negociació partidista que pugui posar-la en perill", ha dit Borràs en un acte de JxCat al districte d'Horta-Guinardó.
Borràs ha explicat que divendres la portaveu de Junts al Parlament, Mònica Sales, va demanar a la Junta de Portaveus incloure al proper ple el debat de la nova llei de l'audiovisual catalana, però la proposta no va tenir els vots necessaris per tirar endavant. ERC i comuns hi van votar en contra. Després de tot, la presidenta del Parlament ha reclamat "unitat" amb el català i ha criticat que es "mercadegi" amb la llengua.
"Quan no anem junts guanyen els altres, els que ens volen dividits", ha avisat Borràs als partits independentistes. "Mentrestant la llengua la tenim com la tenim", ha lamentat.
Per la seva banda, el diputat Pep Riera també ha defensat la llei catalana de l'audiovisual. "No té cap sentit supeditar-nos només al que pugui dir la llei espanyola", ha apuntat. En aquesta línia, ha demanat que el Parlament exerceixi "la poca sobirania" que té en aquesta matèria per tal de tirar endavant una normativa d'àmbit català.
[h3]Immersió a les escoles[/h3]
Borràs també s'ha referit a la immersió lingüística a les escoles. "Els tribunals no poden venir a canviar el que és el consens enorme dels partits polítics", ha apuntat. La presidenta del Parlament ha defensat el català com a "columna vertebral de la nació" i ha assegurat que hi ha un "intent absolut d'acabar" amb la llengua per part de l'Estat.
[h3]"Increïblement frustrats" amb la independència[/h3]
A l'acte també hi ha participat la vicepresidenta de JxCat, Elsa Artadi, qui ha assegurat que la formació no està satisfeta amb el full de ruta independentista. "Estem increïblement frustrats del poc que avancem cap a la independència", ha dit Artadi. Així mateix, ha assegurat que "tots els partits polítics", inclòs JxCat, "han de prendre nota". "Necessitem els partits polítics i les institucions a l'alçada", ha dit la vicepresidenta del partit referint-se a la "majoria" del 52%.
Borràs retreu a ERC que no busqui consensos amb el català
La presidenta del Parlament critica que es "mercadegi" amb la llengua i s'utilitzi en la "negociació partidista"
- Acte de Junts aquest diumenge a Barcelona -
- Junts per Catalunya
ARA A PORTADA
-
-
L'Audiència Nacional obre una peça separada secreta amb els pagaments en metàl·lic del PSOE Redacció
-
Illa situa el 2026 com l'any de l'amnistia i el finançament singular Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
Illa defensa la gestió de la pesta porcina i avisa l'oposició: «No ho acabarem en una setmana» Lluís Girona Boffi
-
Aena descarta la gestió catalana del Prat però s'obre a «ampliar l'espai de coordinació» amb el Govern Redacció
Publicat el 12 de desembre de 2021 a les 13:45
Et pot interessar
-
Política
Josep Tomàs Salàs, nou director de l'Oficina Antifrau de Catalunya
-
Política
El Parlament aprova la llei d'erradicació de l'LGBTI-fòbia amb el vot en contra de PP, Vox i Aliança
-
Política
La Fiscalia demana arxivar el cas contra Íñigo Errejón per agressió sexual
-
Política
ERC demana «lideratge» a Illa per la pesta porcina: «Governar no és només gestionar»
-
Política
Junts carrega contra Illa per la pesta porcina: "Va transmetre una imatge de nul·la confiança i seriositat"
-
Política
Cerdán suggereix que la negociació amb Puigdemont va fer-lo caure: «Tot va canviar després d'aquella foto»
